The new Aventador S Roadster: Breathtaking performance with open-air driving sophistication

The new Aventador S Roadster: Breathtaking performance with open-air driving sophistication
  • Supersportauto tehnika ja kupeekerega Aventador Si dünaamika ühendatuna avaauto sõidunaudinguga
  • Vabalt hingav V12 arendab 740 hobujõudu, kiirendab 0-100 km/h 3,0 sekundiga ja tagab tippkiiruseks 350 km/h
  • Optimeeritud aerodünaamika, kindlustamaks juhile ja kaasreisijale parimat lahtise auto kogemust
  • Spetsiaalsed Ad Personam värvi- ja viimistlusvõimalused, süsinikkiu laialdane kasutamine

Automobili Lamborghini esitleb Frankfurdi autonäitusel uudismudelit (IAA) Aventador S Roadster, mis ühendab Aventador Si tehnika ja sõidudünaamika avaautos sõitmise emotsioonidega.

„Uus Aventador S Roadster on uueks verstapostiks tehnika ja suutlikkuse alal nii maanteel kui ka ringrajal, kuna rotsteri lahtine kere lisab sellele uue sõidumõnu dimensiooni,“ ütles Lamborghini tegevjuht Stefano Domenicali. „Aventador S Roadster pakub lahtise auto sõidunaudingut, tegemata kompromisse sõidudünaamikas ja reisijate mugavuses, saadaolevad isikupärastamisvõimalused lisavad selle luksusele veel täiendava mõõtme.“

Aventador S Roadster on ainus V12-taga-keskmootoriga supersportrotster maailmas. Lisaks oma klassi parimatele suutlikkusnäitajatele rõhutavad rotsteri ainulaadset staatust ka arvukad võimalused värvide ja viimistluse valikul, sealhulgas uued materjalid ja süsinikkiu laialdane kasutamine. Lamborghini Ad Personam-personaliseerimisprogramm annab aga peaaegu piiramatud võimalused auto isikupärastamiseks.

Õhk ja ruum – rotsteri aerodünaamiline disain
Rotsteris säilitati kogu Aventador Si ainulaadne disain, millele lisati avaautole iseloomulikud omadused ehk teisiti öeldult on see kombinatsioon Lamborghini disainikeelest ja ulatuslike aerodünaamikakatsete tulemustest.

Sõiduki tagaosa jooned erinevad märgatavalt kupee omadest, andes rotsteri aerodünaamikale hoopis teistsuguse iseloomu. Mootorikate ulatub tagaaknast auto sabani, see valmistatakse süsinikplastist ning värvitakse osaliselt kerevärvi, osaliselt mattmustaks. Soovi korral on saadaval ka läbipaistev mootorikate, demonstreerimaks selle all peituvat V12-mootorit.

Eemaldatavad katusepaneelid kaaluvad vähem kui kuus kilo, nende kumer kuju jätab reisijaile rohkem pearuumi. Mattmusta süsinikumustriga pinna võib soovi korral asendada läikivmusta, läikiva süsinikumustri või teiste Ad Personam-programmi valikutega. Kiirkinnitussüsteem võimaldab katusepaneelite kiiret eemaldamist, neid saab hoida autoninas asuvas pakiruumis.

Tagaaken on elektriajamiga ja nupuvajutuse peale saavad juhile kuuldavaks V12-mootori südametuksed. Avatud katuse korral on aken suletud, minimeerimaks kabiini jõudvat müra ja õhukeeriseid.

Värvid ja viimistlus, seest ja väljast
Kerevärvide valikut täiendavad viis pakutavat interjöörikujundust: nahk ja alcantara ühe- ja kahevärvilistes kombinatsioonides pluss arvukad ehistepingute ja viimistluse variandid. Pakutakse veel täiendavaid välis- ja sisepakette nagu „embleemid“ ja „süsinikkiud“, kuna Ad Personam-programm annab Aventador S Roadsteri klientidele veelgi rohkem isikupärastamisvõimalusi.

Kliendid võivad valida ka katusepaneelide sisekülje viimistlust. Põhivarustuses on paneelid kaetud musta alcantaraga ja ümbritsetud mattmusta süsinikäärisega, lisana saadaolev pakett Carbon Skin (Lamborghini kõrgtehnoloogiline kunstnahk on isegi alcantarast kergem) sisaldab pinnakatteid nii katusepaneelidele kui ka juhikoha ja kogu kabiini muudele osadele.

Näitusel esitletav Aventador S Roadsteri esmaeksemplar on kaetud Ad Personam-kerevärviga Color Blu Aegir. Selle loojad said inspiratsiooni rahulikust türkiissinisest ookeanist, mis peidab endas määratut jõudu.

Välispeeglite ja esiklaasi raami viimistlemiseks kasutati läikiva pinnaga süsinikkiudu, kuna auto alaosa, sealhulgas kaitserauad, lävekarbid ja õhuavad on süsinikkiu mustriga.

Ad Personam-programmi võimalusi demonstreerib interjöör, kus kasutatakse kontrasttoonides Blu Delphinus ja Bianco Polar nahka ning Blu Delphinus S viimistlustriipe istmetel, ustel, armatuurlaual ja isegi sinivalgetel põrandamattidel.

Aventador S Roadster – disain ja tehnika
Liides S Aventador Roadsteri nime juures märgib uue mudeli tehnilisi ja disainialaseid täiustusi. Rotsteril on kasutusel nelikvedu, uus aktiivvedrustus, uus nelikroolimissüsteem ning kupeekerega Aventador Sil kasutatud uus EGO-sõidurežiim. Vedrustuse ja elektrooniliste juhtimissüsteemide põhjalik revideerimine tagab auto „täieliku juhitavuse kontseptsiooni“ abil sellele eeskujuliku teelpüsivuse, sõidumugavuse ja suutlikkuse.

Uus nelikroolimine parandab juhitavust kurvides, muutes kergemaks manööverdamise aeglastel pööretel ja suurendades stabiilsust suurtel kiirustel. Muutuva ülekandega roolisüsteem Lamborghini Dynamic Steering (LDS) lisab sellele veel vahetuma tagasiside ja parema kurvidesse sissekeeramise võime. Veermik töötab paremini ka püstsuunas tänu tõukurvarbadega uuendatud vedrustusele, uutele tagavedrudele ning Lamborghini magnetvedelikuga aktiivvedrustuse (Lamborghini Magneto-rheological Suspension – LMS) muudetud ja uue nelikroolimisega kohandatud kinemaatikale. Uus, reaalajas töötav amortisaatorite süsteem optimeerib rataste ja kere asendit ning tagab parima võimaliku tasakaalu.
Optimeeritud ESC-süsteem parandab pikisuunalist juhitavust, veojõukontroll töötab sõltuvalt valitud sõidurežiimist kiiremini ja täpsemalt, tagab maksimaalse haardumise kõigis oludes ja kindlustab parema juhitavuse. Pidev nelikveosüsteem on kalibreeritud nii, et uus tagarattaroolimine võimaldab auto liikumist stabiliseerida ja rohkem veojõudu tagaratastele suunata: paigaltvõtul jõuab esisillale vähem pöördemomenti, tehes võimalikuks sportliku, ent samal ajal turvalise sõidu.

Aktiivtagatiib optimeerib auto aerodünaamilist tasakaalu sõltuvalt kiirusest ja valitud sõidurežiimist. Kogu aerodünaamikat on aga sedavõrd täiustatud, et eelmise Aventadoriga võrreldes mõjub esisillale nüüd rohkem kui 130% võrra suurem surujõud. Optimaalses asendis tiivaga saavutab rotster suure surujõu korral aerodünaamiliseks efektiivsuseks üle 50%, väikese õhutakistuse korral üle 400%.

Aventador S Roadsteri neli sõidurežiimi – STRADA, SPORT, CORSA ja uus EGO – mõjutavad auto käitumise kõik aspekte, hallates veojõu jagamist, roolisüsteemi ja vedrustust. EGO võimaldab juhil igas sõidurežiimis paika panna oma sõidustiiliga sobivad seadistused.

Aventador S Roadster kiirendab 0-100 km/h kõigest 3,0 sekundiga, saavutab Aventador S kupeega võrdse tippkiiruse 350 km/h ning on kupeest vaid 50 kilo raskem. 6,5-liitrine V12-mootor arendab 740 hobujõudu ehk sama palju kui kupee puhul, maksimaalne moment 690 Nm saavutatakse 5500 p/min juures. Seitsmekäigulisel kergkonstruktsiooniga ISR-robotkäigukastil (Independent Shifting Rod) kulub käiguvahetuseks kuni 50 millisekundit, põhivarustusse kuuluvad süsinikkeraamilised pidurid. 20- ja 21-tollised veljed Dione saavad spetsiaalselt Aventador Si tarvis välja töötatud Pirelli P Zero rehvid. Interjööris on digitaalset TFT-näidikuplokki võimalik konfigureerida vastavalt juhi eelistustele ning Apple CarPlay kuulub põhivarustusse.