911 maanteele ja ringrajale – uus Porsche 911 GT3

Porsche 911 GT3 – see on võidusõiduautole omane suutlikkus, süstemaatiline kaalusääst ja vahetud sõiduelamused. Genfi autonäitusel toimus radikaalse 911 uue põlvkonna maailma-esmaesitlus.

Side argisõidu ja ringraja vahel muutub uue 911 GT3ga veelgi tihedamaks. Värskeima uuenduskuuri fookuses oli neljaliitrine boksermootor. Ülimalt kiirekäiguline vabalthingav 368-kilovatine mootor (500 hj, keskmine kütusekulu 12,7–12,9 l/100 km, CO2-heitmehulk 288–290 g/km) on peaaegu muutmatul kujul üle võetud täisvereliselt võistlusautolt 911 GT3 Cup. Uuendatud veermik koos tagarattaroolimisega ning kõikjal kasutatavad kergkonstruktsioonid teenivad üht eesmärki – teisendada mootori võimsus erakordseks sõidudünaamikaks. GT3 arendustööd toimusid võistlusautodega samal katserajal, see valmib võistlusautodega samal tootmisliinil. Ehk lühidalt: Porsche võidusõidutehnoloogia jõuab taaskord avalikel teedel kasutamiseks mõeldud sportautosse.

Enamikule Porsche GT-autode juhtidest meeldib oma sõidukiga aeg-ajalt ka ringrajal mõni tiir teha. Tänu massi ja võimsuse suhtele 3,88 kg/kW (2,86 kg/hj) tunneb 911 GT3 end kõige kodusemalt just seal. Põhivarustusse kuuluv seitsmekäiguline topeltsiduriga käigukast (PDK) on spetsiaalselt seadistatud GT3 tarvis, täispaagiga kaheistmeline sportauto kaalub 1430 kg ning kiirendab paigalt 100-kilomeetrise tunnikiiruseni 3,4 sekundiga. Tippkiiruseks on 318 km/h. Eriti eheda sõiduelamuse otsijaile on Porsche 911 GT3 saadaval ka kuuekäigulise käsitsi lülitatava sportkäigukastiga. See võimaldab 0–100 km/h spurdi sooritada 3,9 sekundiga ja annab tippkiiruseks 320 km/h.

Kiire kurvides, stabiilne sirgetel
Uue 911 GT3 veermiku juures on Porsche kasutanud ära oma võidusõidukogemusi ning muudetud seadistus tagab veelgi parema sõidudünaamika. Uue kaheistmelise 911 kere on umbes 25 mm madalamal kui Carrera Si oma. Lisaks täiustatud põhikonstruktsioonile paistab veermik silma ka erakordse juhitavusega, paljuski tänu aktiivsele tagarattaroolimisele. Sõltuvalt kiirusest pööratakse tagarattaid eesmistega samas või vastassuunas, parandades niiviisi sõiduki manööverdusvõimet ja stabiilsust. Dünaamilised mootoripadjad ja lukustatav tagadiferentsiaal mõjuvad samuti sõiduomadustele positiivselt.

911 GT3 väljanägemine ei jäta mingeid kahtlusi auto otstarbe kohta. Välimuses annab tooni süsinikplastist tagatiib, justkui rõhutades, et sportauto vormid määrab aerodünaamika. Kerget autonina ja esispoilerit optimeeriti veelgi parema õhuvoolu saavutamise nimel. Aerodünaamika-alased täiustused on nähtavad ka kergkonstruktsiooniga tagaosas, eelkõige õhu väljalaskeavade ja uue difuusori juures.

Interjöör: erakordse sõidudünaamika elamuskeskus
Uue sportauto interjöörikujundus vastab 911 GT3 pakutavale sõiduelamusele. GT-sportrool läbimõõduga 360 pärineb otse 918 Spyderilt. Nii juht kui ka kaasreisija saavad dünaamikat nautida kõrgendatud külgedega Porsche Plus-sportistmetel. Iste on pikisuunas käsitsi nihutatav, istmepadja kõrgust ja seljatoe kallet seadistatakse elektriliselt. Kuna 911 GT3 on tavapäraselt kaheistmeline, on tagaistmete süvendid kinni kaetud.

911 GT3 jaoks pakub Porsche kolme täiendavat istmevarianti. Adaptiivsed Plus-sportistmed on kõigis 18 suunas elektriliselt seadistatavad. Teine variant on allalastava seljatoe ja integreeritud rindkere-turvapadjaga korvistmed, millel pikisuunas seadistamine toimub käsitsi. Ning kolmas variant on kergest süsinikplastist valmistatud võidusõiduistmed.

Põhivarustuses ka rakendus Porsche Track Precision
Lisaks Porsche Communication Managementile (PCM), mis muuhulgas sisaldab reaalajas liiklusinfot kasutavat navigatsioonimoodulit, kuulub põhivarustusse ka Connect Plus-moodul ja rakendus Track Precision. See rakendus võimaldab 911 GT3 juhil detailset sõiduinfot oma nutitelefonil kuvada, salvestada ja analüüsida.