Lamborghini Aventador S: supersportautode uus etalon

Lamborghini Aventador S: supersportautode uus etalon

• V12 Lamborghini lipulaeva uus põlvkond
• Uued ikoonilised disainifunktsioonid, mis on keskendunud aerodünaamilisele sooritusele
• Uus nelikroolimise süsteem
• Oluliselt täiustatud vedrustus ja elektroonika ning kohandatavad sõidurežiimid
• Võimsam ülelaadeta V12-mootor võimsusega 740 hj
• Kiirus 100 km/h saavutatakse 2,9 sekundiga, tippkiirus on 350 km/h

Uus mudel Lamborghinilt
Aventador S-i iseloomustab uus aerodünaamiline disain, ümber kujundatud vedrustus, suurem võimsus ja uus sõidudünaamika. S on eelmiste võimsate Lamborghini mudelite järelliide ja seab V12 Lamborghini jaoks uue etaloni.

„See on nii uue põlvkonna Aventador kui ka uue tehnoloogia ja jõudlusega seotud verstapostide väljendus supersportautode arenduses,” ütles Automobili Lamborghini esimees ja tegevjuht Stefano Domenicali. „Aventador S on uuendusliku disaini, tipptasemel tehnoloogia ja sõidudünaamika harmooniline kooslus, mis viib supersportautode idee uuele tasemele.”

Disain ja aerodünaamika
Uue Aventador S-i disain esindab selgelt Aventadori uut põlvkonda. Aventador S-il on mitu välist uuendust, eriti just ees ja taga, samal ajal on sõiduki profiilis selgelt näha Aventador.

Iga muudetud komponent on uue kujunduse saanud kindlal eesmärgil, et saavutada maksimaalne aerodünaamiline tõhusus, rõhutades samas Aventadori rikkalikku jõulist dünaamikat. Lisaks on mudelisse Lamborghini Centro Stile nutikalt lõimitud eelmiste ikoonide teatud elemente, nagu tagumiste rattakoobaste jooned, mis meenutavad algupärast Countachi.

Agressiivsem esiosa ja pikem eesmine splitter suunavad õhuvoolu ümber, et suurendada aerodünaamilist tõhusust ning radiaatorite jõudlust mootori tõhusamaks jahutamiseks. Kaks õhuava eesmise põrkeraua küljel vähendavad aerodünaamilisi häireid esirehvidelt ja optimeerivad õhuvoolu tagumise radiaatorini.

Aventador S-i tagaosas domineerib must difuusor, mis on soovi korral saadaval süsinikkiust ning mida iseloomustavad mitu vertikaalset uime, mis võimendavad õhuvoo mõju, vähendavad tuuletakistust surve taastamise teel ja tekitavad surujõudu. Tagumisest põrkerauast väljuvad kolm väljalasketoru.

Aktiivne tagatiib liigub kolmes asendis olenevalt kiirusest ja valitud sõidurežiimist ning optimeerib auto üldist täiustatud tasakaalu, tehes koostööd kere all ees ja taga olevate turbulisaatoritega, mis maksimeerivad õhuvoogu ning aitavad jahutada pidureid.

Aventador S-i disaini tulemusena on saavutatud parem aerodünaamiline sooritus. Eesmist surujõudu on eelmise Aventadori kupeega võrreldes suurendatud rohkem kui 130%. Kui tiib on optimaalses asendis, suureneb üldine tõhusus eelmise mudeliga võrreldes suure surujõu juures üle 50% ja väikese veeretakistuse juures üle 400%.

Mootor ja väljalase
Lamborghini Aventadori ülelaadeta 12-silindriline 6,5-liitrine mootor on eelkäijaga võrreldes 40 hj võimsam ehk 740 hj ja pööretel 5500 p/min on pöördemoment 690 Nm. Võimsuse suurendamiseks on optimeeritud nii VVT- (muutuv klapiajastus) kui ka VIS- (muutuv sissevõtusüsteem) süsteemi, et saavutada tõhusam pöördemomendi kõver. Lisaks on mootori pöördeid kasvatatud 8350 p/min-lt 8500 p/min-ni.

Ainult 1575 kg tühimass teeb kaalu ja võimsuse suhteks 2,13 kg/hj. Kiirus 100 km/h saavutatakse 2,9 sekundiga ja tippkiirus on 350 km/h. Käiguvahetuse eest hoolitseb Lamborghini kerge 7-käiguline robotkäigukast Independent Shifting Rod (ISR), mis vahetab käike automaatselt kuni 50 millisekundiga.

Aventador S on saanud uue väljalaskesüsteemi, mis töötati välja ulatusliku uurimis- ja arendusprojekti käigus. Süsteem, mis saadi pärast paljude erinevate konfiguratsioonide katsetamist, on eelkäijaga võrreldes üle 20% kergem ning loob võimendatud Lamborghini heli ja resonantsi, mis täiendab jäljendamatut ülelaadeta V12-mootorit. Kolm väljalasketoru Aventador S-i tagaosas annavad uuest väljalaskesüsteemist visuaalse ülevaate.

Nii nagu eelkäijagi on Aventador S-il käivitus- ja seiskamissüsteem ning silindrite inaktiveerimise funktsioon, mis parandab mootori tõhusust. Kui mootori täisvõimsust pole parajasti vaja, saab 12 silindrist kuus ajutiselt inaktiveerida, lülitades ühe silindrirea välja. Kui juht kiirendab, lülitub süsteem hetkega tagasi 12 silindri režiimi, seejuures on juhil muutust peaaegu võimatu märgata.

Rehvid ja pidurisüsteem
Aventador S on alla saanud uued spetsiaalselt väljatöötatud Pirelli P Zero rehvid. Need on kujundatud optimeerima roolimist, haarduvust ja pidurdamistõhusust ning mõeldud spetsiaalselt reageerima Lamborghini tagarataste roolimise dünaamilisele käitumisele, tagades ühtlase juhitavuse ja juhi tagasiside. Pirello P Zero esi- ja tagarehvid suurendavad surujõudu, mis omakorda kasvatab külgkiirendust ja vähendab alajuhitavust.

Aventador S-i standardvarustusse kuuluvad süsinikkeraamilised pidurid. Ventileeritud ja perforeeritud süsinikkeraamilised kettad (Ø 400 × 38 mm – Ø 380 × 38mm) suurendavad pidurdusvõimet, nii et kiiruselt 100 km/h peatumiseks kulub 31 m.

Aventador S – juhi keskkond
Aventador S-i kokpit on varustatud uute funktsioonide ja täiustustega. Uut digitaalset TFT-ekraaniga armatuurlauda saab kohandada juhi eelistustele ning režiimide STRADA, SPORT ja CORSA jaoks on koos EGO-režiimiga saadaval eraldi kuvad. Juhtpaneeli sõidurežiimide hulgast valitav EGO-nupp avab digitaalsel hüpikekraanil lisavalikud, mis võimaldavad juhil teha soovitud seadistusi.

AppleCarPlay kuulub standardvarustusse ja võimaldab sõitjatel juhtida häälega isiklikest Apple’i seadmetest side- ja meelelahutussüsteemi.

Lamborghini telemeetriasüsteem on lisavalik: süsteem võimaldab salvestada ringiaegu ja sõiduandmeid ning see on eriti sobiv juhtidele, kes soovivad auto viia ringrajale.

Aventador S-i sisemised valikud on Lamborghini Ad Personami kohandamisprogrammi kaudu peaaegu piiramatud.