Lamborghini Huracani tagaveoline Spyder: põnev sõit vabas õhus

Lamborghini Huracani tagaveoline Spyder: põnev sõit vabas õhus
  • Uus Spyderi versioon suurendab Huracáni tooteperet
  • Ligitõmbav sõiduk on loodud pakkuma puhast tagaveo naudingut
  • Uue mudeli tunneb selgelt ära uue kujundusega esi- ja tagaosa järgi
  • Ülelaadeta V10 mootori võimsus on 580 hj
  • Kiirus 100 km/h saavutatakse 3,6 sekundiga, tippkiirus on 319 km/h

„Tagaveoline Spyder täiendab Huracáni tooteseeriat,” ütles Automobili Lamborghini esimees ja tegevjuht Stefano Domenicali. „See pakub vabas õhus sõitmise veetlust koos tagaveole omase puhta sõidurõõmuga. Tegemist on Lamborghiniga, mis on mõeldud inimestele, kes armastavad elu ja puhast sõidurõõmu maanteel. Samuti on see Huracán mõeldud neile, kas võtavad Lamborghini kasutusele esimest korda ja soovivad kogeda tõelist Spyderit, loobumata tagaveolise sõiduki jõudlusest ja dünaamilisest juhitavusest.”

Tagaveolise Huracán Spyderi esi- ja tagaosa on saanud uue kujunduse, mis on nüüd dünaamilisem, kuid jõulisem, et eristada seda nelikveolisest versioonist. Selle 5,2-liitrine ülelaadeta V10 mootor edastab tagasillale võimsust 426 kW / 580 hj ning vaid 1509 kg tühimass annab kaalu ja võimsuse suhteks 2,6 kg/hj. Kiirus 100 km/h saavutatakse 3,6 sekundiga ja tippkiirus on 319 km/h.

Tagaveoline Spyder jõuab üle maailma müügile 2017. aasta jaanuaris ning selle hind jääb kahe- ja nelikveoliste kupeemudelite hindade vahele. Peale selle tähistab see Huracáni tooteseeria terviklikuks saamist.

Auto esi- ja tagaosa on saanud uue kujunduse. Kaunist dünaamilist välimust rõhutavad suured eesmised õhuvõtuavad, mis suunavad jahutavat õhku ja vastutuult, et suurendada esisilla surujõudu. 19-tollistele Kari velgedele on paigaldatud Pirelli PZero rehvid, mis on spetsiaalselt loodud tagaveolise Huracáni jaoks. Erilise kujuga teraspidurid koos alumiiniumist pidurikolbidega aitavad vähendada kaalu ja suurendavad jahutamise tõhusust. Kokpitti on lisatud uusim teabe- ja meelelahutussüsteem Lamborghini Infotainment System II, mis hõlmab 12,3-tollist suure eraldusvõimega TFT-näidikupaneeli.

Tõelisele Spyderile omane pehme katus
Huracáni tootepere uusimas lisas on kasutusele võetud tõelisele Spyderile omane pehme katus, mis eristab kabrioletti kupeeversioonist ainulaadse profiili poolest, mis paistab silma nii ülestõstetud kui ka allalastud katusega. Kerge pehme katus avaneb ja sulgub vaid 17 sekundiga kuni kiirusel 50 km/h ning see on kokkupandult paigutatud nii, et säiliks Spyderi ideaalne raskuskese ja tõuseks esile avatud auto dünaamiline disain.

Kui katus on alla lastud, tõusevad selle panipaigast esile kaks silmapaistvat uime, mis väljendavad ideaalselt avatud auto ainulaadseid jooni. Huracán Spyderi madalat ja võimsat välisilmet rõhutavad tagauimed saavad alguse seljatugede juurest ja jätkuvad katusejoont pidi tagaossa, luues nii Spyderi voolava profiili. Uimed aitavad optimeerida õhuvoolu läbi mootoriruumi, mida katab Spyderile omane liistudest kokkupandud kapott.

Integreeritud õhuava vähendab allalastud katusega sõitmisel pea juures õhukeeriseid. Olenemata sellest, kas pehme katus on peale pandud või kokku klapitud, saab juht tagumist akent elektriliselt avada. See toimib üles tõstetuna tuuleklaasina ja rõhutab alla lastuna V10 mootori ainulaadset heli. Kaks eemaldatavat külgmist tuuletõket summutavad sõitjateruumis külgmist aerodünaamilist müra. Nii on võimalik vestelda isegi suurtel kiirustel.

Loodud tagaveo jaoks
Nii nagu tagaveolise Huracáni kupee puhul on Spyderi 5,2-liitrise keskele paigutatud ülelaadeta V10 mootori maksimaalne võimsus pööretel 8000 p/min 426 kW (580 hj) ja pöördemoment pööretel 6500 p/min 540 Nm, seejuures on 75% pöördemomendist saadaval juba pööretel 1000 p/min.

Samamoodi nagu kupeeversioon pakub tagaveoline Spyder kaheveolise sõiduki dünaamika põnevust, seda nii üles- kui ka allalastud katusega. Tagaveolise Huracán Spyderi tühimass on 1509 kg, tänu millele on kaalu ja võimsuse suhe vaid 2,6 kg/hj. Huracáni erakordselt jäika alumiiniumist ja süsinikkiust hübriidšassiid täiustavad topeltõõtsharkvedrustuse spetsiaalsed vedrud ja stabilisaatorvardad, mida on optimeeritud kaherattaveo jaoks. Tagaveo võimsuse haldamise süsteem sisaldab spetsiaalset rooliseadistust ning ümberkalibreeritud stabiilsus- ja veojõukontrollsüsteeme, mis ühendavad juhi teega võimalikult otse. Kaalujaotus on 40% ees / 60% taga, mis vähendab Huracán 4WD versiooniga võrreldes inertsust.

Lamborghini Doppia Frizione (LDF) seitsmekäiguline topeltsiduriga käigukast tagab kiiremad käiguvahetused ja hõlmab stardikontrollisüsteemi, mis tagab maksimaalse kiirenduse paigaltvõtul. Elektrooniline roolivõimendi ja valikuline Lamborghini Dynamic Steering (LDS) on häälestatud spetsiaalselt tagaveolise Spyderi jaoks. See tagab maksimaalse nõtkuse ja kontrolli igas olukorras, olenemata sõidurežiimist ja kiirusest.

Tagaosa kinemaatika suurendab auto tsentreeritud tunnetust. Uuel Spyderil on ka Huracáni andurite süsteem Lamborghini Piattaforma Inerziale (LPI), mis asub auto raskuskeskmes ja jälgib kõiki liikumisi. Süsteem annab reaalajas teavet valikulisele süsteemile Magneto Rheological Suspension (MRS) ning roolimis- ja stabiilsuskontrollile ESC, mis on reguleeritud kohanema igasuguste haarduvustingimustega, kuid samas rõhutama tagaveolise sõiduki käitumist igas sõidurežiimis.

ANIMA (Adaptive Network Intelligent Management: itaalia keeles „hing”) nupp roolil võimaldab juhil kasutada erinevaid sõidurežiime, mida on kalibreeritud tagaveolise mudeli olemuse järgi. STRADA on mõeldud igapäevaseks kasutamiseks, SPORT sportliku sõidu pakkumiseks ja CORSA maksimaalseks võidusõidu jõudluseks. Iga režiimi on häälestatud ülejuhitavuse omaduste loomiseks, mis suurendab autentse tagaveolise autoga sõitmise tunnetust.

Nagu kõigil Huracáni mudelitel parandab silindri inaktiveerimine mootori tõhusust ning vähendab kütusekulu ja CO2 heitkogust. Kui mootori täisvõimsust pole parajasti vaja, saab kümnest silindrist viis ajutiselt inaktiveerida, lülitades ühe silindrirea välja. Kui juht kiirendab, lülitub süsteem hetkega tagasi kümne silindri režiimi, seejuures on juhil muutust peaaegu võimatu märgata.