Autocari lugejate lemmiku auhinna pälvis silmapaistev Lotus Elise

Autocari lugejate lemmiku auhinna pälvis silmapaistev Lotus Elise

• Kümnete tuhandete hääletajate osalusel valiti lemmikuks Lotus Elise.
• Auhinna saamine langeb kokku esimese Elise turuletoomise aastapäevaga.

Pärast seda, kui kümned tuhanded autohuvilised olid internetihääletusel oma arvamust avaldanud, kuulutati nimekal Autocari auhinnaüritusel lugejate lemmikuks silmapaistev Lotus Elise, mis edestas mõningaid maailma parimaid autosid. 50 osalejast osutusid finaalvooru jaoks väljavalituks kõigest kümme ning kahenädalase võistluse lõpusirgel kujunes hääletamine eriti pingeliseks. Group Lotus plc tegevdirektor Jean-Marc Gales sõnas teisipäeva õhtul Silverstone’is toimunud Autocari auhinnatseremoonial auhinda vastu võttes järgmist: „Lugejate lemmiku auhind näitab, et Elisel on autotööstuses jätkuvalt väga tähtis osa. Pärast seda, kui tõime turule Elise, mis andis sellele segmendile täiesti uue tähenduse, oldi autotööstuses sunnitud mõistma ja möönma, kui tähtis on oma klassi parimate sportautode juures kergus. See on üks meie läbi aegade suuremaid saavutusi, mida püütakse küll sageli matkida, ent mille sarnast teist ei saa kunagi olema.“

Haymarket Automotive’i toimetuse direktor Jim Holder märkis: „Lotus Elise on auto, millesse on kokku koondatud kõik, mis Autocarile ja selle lugejatele sportautode juures pinget pakub – kiirus, paindlikkus ja sihikindlus. Meie hindajad nimetasid oma 50 lemmikautot ning võitja väljaselgitamisel tulid appi kümned tuhanded lugejad. Loomulikult oli ka neid, kes ei olnud tulemusega rahul, kuid Lotus Elise on lugejate lemmiku tiitli auga välja teeninud.“ Seda kerget ja käsitsi valmistatud sportautot, mille sünnikoht on Hethelis Norfolkis, on pikka aega peetud sõiduomaduste ja soorituse etaloniks ning selle täpsus ja juhitavus on tasemel, millele konkurendid ei saa ligilähedalegi. Tänu sellele, et järgiti Lotuse asutaja Colin Chapmani projekteerimispõhimõtteid, mis rõhuvad soorituse tagamisel kergele kaalule, sobib Elise suurepäraselt Ühendkuningriigi nõudlikesse teeoludesse, tagades eheda, ent samas kaasahaarava ja mitmekülgse sõiduelamuse. Värskeim versioon Elise Cup 250 saavutab kiiruse 100 km/h ainult 3,9 sekundiga, ent selle CO2 heitkogus 100 km kohta on kõigest 175 grammi.

Lotus Elise, mille sportversiooni hinnad algavad pisut vähem kui 30 000 Inglise naelast, tõestab ka seda, et esmaklassilise käsitsi valmistatud Briti sportauto omanikuks võib saada ka vähema kui kuuekohalise summa eest. Autocari lugejate lemmiku auhinna pälvimine ei lange kokku mitte ainult selle auto turuletoomise aastapäevaga, vaid ka 50 aasta möödumisega Lotuse tootmistegevuse üleviimisest kuulsasse Hetheli tehasesse. Siin on Elise sünnikodu ning see on Lotuse ja selle miljonite poolehoidjate jaoks veel üks põhjus pidada 2016. aastat iseäranis eriliseks.

Lotus Elise esmaesitlus toimus 1995. aastal Frankfurdi autonäitusel ning see mudel jõudis teedele 1996. aastal, pälvides kiidusõnu nii autoajakirjanikelt kui ka -huvilistelt tänu ehedale sõiduelamusele, mida see pakub. Alates turuletoomisest on tehases valmistatud üle 32 000 Lotus Elise sportauto ning just see maineka autotootja mudel on ajaproovile kõige paremini vastu pidanud.

Kõrgtehnoloogiline alusraam, millele Elise toetub, oli tollal oma ajast ees ning tähistab siiani olulist edusammu alusraami konstruktsioonis. Pressitud ja ühendatud alumiiniumosadest koosnev alusraam on ühtaegu nii äärmiselt tugev kui ka väändumise suhtes jäik ning kaalub kõigest 68 kg.
Ent selle asemel, et jääda loorberitele puhkama, on Lotus Eliset pidevalt täiustatud ja edasi arendatud, tagades seeläbi, et 2016. aasta mudelid esindavad selle auto parimat versiooni, mis on kergem ja kiirem kui selle eelkäijad.

Selle mudeli lihtsaim versioon Elise Sport, mis tagab pisut vähem kui 30 000 Inglise naela eest esmaklassilise soorituse, suudab kiirendada kohalt kuni kiiruseni 100 km/h 6 sekundiga. Tänu kergele konstruktsioonile ja aerodünaamiliselt optimeeritud kerele tagab see ülitäpse juhitavuse ja suurepärase kontrolli auto üle, kuid samas pole tehtud järeleandmisi ei sõidumugavuses ega stabiilsuses.

Selle mudeli tippversioon on aga läbi aegade kõige kiirem Lotus Elise – Lotus Elise Cup 250. See kaalub kõigest 931 kg, suudab kiirendada kohalt kiiruseni 100 km/h 3,9 sekundiga ning on saadaval nii kinnise mudeli kui ka kabrioletina. Kliendid, kes soovivad parema soorituse tagamiseks auto kaalu veelgi vähendada, saavad valida lisavarustusse kuuluva Carbon Aero paketi ja liitium-ioonaku: sellisel juhul kaalub auto kõigest 921 kg. Kõik värsked Lotus Elise omanikud saavad oma sõiduki isikupärastamiseks kasutada Lotus Exclusive’i programmi.

Lotuse disainimeeskonna välja töötatud programmis on ühendatud traditsiooniline Briti käsitöömeisterlikkus ja parimad moodsa disaini võtted. See rohkelt inspiratsiooni pakkuv programm, tänu millele saavad kliendid auto oma maitse