Pilk peale, käsi külge: uus Porsche Panamera, näidispeatükk disainiõpikust

  • Endisest efektsem väljanägemine
  • Maksimaalne mugavus neljale reisijale
  • Sõidetavus, milleni enamus konkurente ei küündi

Porsche Panamera jõudis mudeliuuenduseni üsna märkamatult. Äsja Pariisi autonäituse fookuses oli eelkõige muidugi 4 E-Hybrid versioon, aga eks väljas olid ka ülejäänud variandid, tipnedes Turboga.

Samas peab olema teemaga ülihästi kursis, et välimuse poolest uut ja vana Panamerat teineteisest eristada. Kerekuju pole 2009.a. alates muutunud ning võhiku silmale ehk parimaks mooduseks on masinaid eristada tagatulede järgi – need sarnanevad nüüd 911 omadele ja annavad Panamerale tagantvaates eelkäijast oluliselt efektsema väljanägemise.

PARIMA DISAINIGA ARMATUURLAUD
Seevastu Panamera sisemust uurides Porsche ponnistused märkamata ei jää. Ilmselgelt tahtis tootja luua salongi, mis ka 5-10 aasta pärast ei tunduks vanamoelisena ja tabas tehtud muudatustega naelapea pihta.

Heaks näiteks on kasvõi info- ja lustiseadme suur imekena graafikaga ekraan, mis sobitub armatuurlauale sedavõrd orgaaniliselt, et lust vaadata. Kui tihtipeale kipuvad sarnased lahendused tänapäeva autodes meenutama poolvägisi autosse “istutatud” tahvelarvutit, siis Panamera puhul seda tunnet kindlasti ei teki.

Sama sujuv ning kaasaegne stiil jätkub ka juhi silme ees ning käigukangi ümbruses. Kõik nupud-lülitid, olgu need siis puutetundlikud või tavapärased, hiilgavad maitsekusega ja on esteetiliselt kaunid.

Istmedki ei jää muudele elementidele alla. Lisaks tipptasemel viimistlusele saab Panamera eeliseks lugeda asjaolu, et masin on endiselt vaid 4-kohaline. Nii mõnelgi konkurendil võib esiistmetele küll hindeks 5+ panna, aga tagaistmed samaväärsete omadustega tihtipeale ei hiilga.

Porsche Panamera puhul püsivad tänu eraldiseisvatele toolidele ka 3. ja 4. reisija kenasti oma nahksetes kunstiteostes paigal. Mis on muidugi ka mõistetav, sest tippversioonina üle 300 km/h sõitvas masinas poleks teisiti mõeldavgi.

GRAN TURISMO – AUTO SELLE SÕNA PARIMAS MÕTTES
Porsche Panamera on Gran Turismo (GT) auto selle sõna parimas mõttes. Pikad vahemaad Euroopa kiirteedel mööduvad imeilusa ja mugava salongi embuses märkamatult ning limiidivabadel lõikudel viib sportautolik võimsus ja juhitavus roolija nirvaana äärele.

Paraku ei saabu õndsus kuigi odavalt. Tavalise Eesti tööinimese (see on küll väljasuremisohus liik – ma tean) finantsidest piisab umbes komplekti talverataste ja aastase kindlustusmakse soetamiseks. Ehk siis uue Panamera ostusoovi korral tuleb igal juhul arvestada kuuekohalise summaga ja sõltuvalt mudelist ning lisavarustusest ei jää kahega algavad arvudki kaugele.

Küll aga teeb suur Porsche selleski hinnaklassis konkurentidele kiirusomadustelt iga kell tuule alla ja õnneks on Eesti endiselt teel viie rikkama Euroopa riigi hulka, mistõttu potentsiaalseid Panamera-ostjaid tuleb kogu aeg juurde.

2016 PORSCHE PANAMERA TEHNILISED NÄITAJAD
Mootor PDK
Võimsus: 324 kW (440 hj)
Silindrite arv: V6
Töömaht: 2 894 cm³
Mootori asetus: Eespaigutusega mootor
Surveaste: 10,5 : 1
Maksimaalne pöördemoment: 550 Nm (1 750 – 5 500)

Kütusekulu PDK
Kütusekulu linnas, l/100 km: 10,2 – 10,1 l
Kütusekulu maanteel, l/100km: 6,8 – 6,7 l
Keskmine kütusekulu, l/100 km: 8,2 – 8,1 l
CO2 emissioon, g/km: 186 – 184 g/km

Dünaamikanäitajad PDK
Maksimaalne kiirus: 289 km/h
Kiirendus 0 – 100 km/h: 4,4 s
Kiirendus 0 – 160 km/h: 10,3 s
Kiirendus 80 – 120 km/h: 2,9 s

Loe artikli täisversiooni siit.

------------------------------------

10. oktoober 2016, Argo Verk, pildid: Argo Verk