Porsche Karika finalistid teada

Mõlemas ringis oli kohal enamus favoriite, sest tõsistele Saku Suurhalli pääseda soovijatele oli oluline iga punkt. Lisaks finaalikohale käib mäng ka punktide peale, sest sarja jooksul kõige rohkem punkte kogunud võistleja saab nädal aega Porschega ringi kihutada. Kuid nagu tänavune Porsche Karika hooaeg, pakkus ka Kärdla etapp mitmeid toredaid üllatusi ja jällegi olid poodiumi kõrgemal astmel uued näod.

Lisaks võistluspingele pidid osalejad Kärdlas hakkama saama ka väga muutlike ilmastikuoludega. Ilm osutus tõeliseks loteriiks – kui vedas, said startida päikesepaistes, kui mitte, said kaela lausvihma. Ühe parkuuri ajal võis ilm muutuda kümme korda ja see muutus laupäeva õhtuks juba üsna tüütuks.

„Harrastajate“ ringis oli Kärdla etapil parkuuri kõrguseks 95 cm ja artikliks võistlejate rohkuse tõttu puhtus-kiirus. Võistlusklassis oli paare kokku 28, kellest lausa 16 läbisid raja puhtalt. Juba eelnevate selle aastaste etappide põhjal võis eeldada, et Helene Proover, Kadri-Liis Kõrm ja Kärt Kaseorg on kiired sõitjad, kuid neid suutis seekord üllatada Laura-Martiina Mäeorg, kes hobusel Sacramento lõi neid lausa 2 või 3 sekundiga ja tõusis tänu esikohale hoobilt Saku Suurhalli kandidaatide hulka. Nii pidid Helen ja Up To Date leppima teise, Kadri-Liis ja Perlas kolmanda ning Kärt ja Aga Flamenco von Feicht neljanda kohaga. Esikuuikusse mahtusid veel Gerli Laine ja Wiplala S ning Margit Evisalu ja Best Chance.

Küsimusele, kas ta enne starti oma võitu ootas, vastas tagasihoidlik Laura-Martiina muhedalt, et ootas küll. Ta lisas, et nad olid hobusega mõlemad juba kahest eelnevast võistluspäevast üpris väsinud. „Meil läks tegelikult päris hästi, sammud klappisid ja oli hea sõit. Parkuur oli ka väga loogiline ja ei olnud eriti keeruline.“ Oma ratsu kohta, kellega on koostööd tehtud ca 5 aastat, ütleb Laura-Martiina, et ta pole lihtne hobune, kuid Britt Niguliga koostöös saadakse hakkama. Kahjuks saadi karikasarjas tänavu osaleda vaid kahel etapil, mistõttu kogutud punktisumma pole suur, kuid võistleja avaldas lootust, et ehk järgmisel aastal õnnestub rohkem võistelda.

115 cm kõrgusel asusid võistlema „Amatööride“ ringis osalejad. Ka siin sõideti puhtusele ja kiirusele ning stardis oli 20 võisluspaari. Esikohale tulid Erik Tuimann ja Cesja, kellel Jüri etapil võit napilt käest lipsas, kui maha tuli viimase takistise latt. Juba siis näitas paar head kiirust ja seekord võeti oma. Teisele kohale tulid kaks sekundit aeglasema ajaga Riinu Rahuoja ja Baron Abruka ning kolmandana lõpetasid tubli tulemusega Mirje Uibo ja Lermina. Neljanda kohaga pidid seekord leppima Helge Likker ja Charmilly, viienda kohaga üllatasid ka iseennast Riho Viik ja Oberon.

Erik, kes samuti ise igal aastal Kärdla võistluse toimumisele tublisti kaasa aitab, nimetas oma sooritust tõsiseks töö- ja meeskonnavõiduks, sest hobune ei tahtnud seekord üldse hüpata. „Juba esimesel takistusel vaatasin, et siia me vist jääme, aga saime lõpuks jala lahti. Hea, et seekord stiilipunkte ei antud“, lisas ta naerdes. Pääsu üle finaali on tal tõsiselt hea meel, sest see oli üheks suurimaks eesmärgiks sel hooajal. „Mõtlesin, et nüüd harrastajana oleks ju tore ühe korra ka Saku Suurhallis võistelda,“ rääkis Erik.

Peale punktide arvutamist pääsesid finaali seega järgmised võistlejad:

„Harrastajad“
Helene Proover (85,5p)
Kärt Kaseorg (77,5p)
Riin Kurrikoff (66,5p)
Kadri-Liis Kõrm (65,5p)
Margit Evisalu (63p)
Gerli Laine (53p)
Laura-Martiina Mäeorg (41p)
Kristin Külm (36p)
Liis Hõrak (28,5p)
Kärt Alehodžin (26p)

„Amatöörid“
Teele Kepler (77,5p)
Helge Likker (75,5p)
Erik Tuimann (65p)
Janely Saar (64p)
Riinu Rahuoja (62,5p)
Mirje Uibo (53,5p)
Mailis Timmi (51,5p)
Älis Sille-Hein (44,5p)
Kelli Bachmann (36p)
Anastassia Tsekalova (33p)

Punktiarvestus: http://www.ratsaliit.ee/pa_file/porsche-harrastajate-karikasari-takistussoidus-porsche-karikas-2017-punktiarvestus/
Kärdla tulemused: https://ratsanet.ee/events/1040?locale=et&year=2017