Porsche Panamera – midagi täiesti uut

Sportauto luksussedaanide seas
Uus Porsche Panamera ühendab paremini kui eales varem kaks vastandlikku omadust: ehtsa sportauto jõudluse ja luksussedaani mugavuse. See on Gran Turismo, mis on uuesti läbi mõeldud ja ümber korraldatud. Panamera teine põlvkond hakkab muutuma luksusklassi jõudluse sünonüümiks. Muutmise käigus täiustas Porsche Panamera kontseptsiooni süstemaatiliselt: ümber tehti ja kujundati neljaukselise auto iga viimane kui detail. Mootorid ja käigukastid kujundati ümber, täiustati šassiid ning ekraani ja juhtnuppude kujundamisel lähtuti tulevikust. Uus Panamera hägustab ka piire mitmekülgsete sportautode ja mugavate reisiautode vahel, võttes kasutusele tagasillajuhtimise, aktiivse õõtsumise kompenseerimise ja kolmekambrilise õhkvedrustuse.

Mudeli 911 disainikeel koos palju dünaamilisema kujuga
Visuaalselt kajastub selle suure Porsche ainulaadne kontseptsioon uues väljendusrikkas kujunduses: äratuntavalt nii Panamera kui ka sportauto tänu pikale ja dünaamilisele välimusele, rõhutatud rattakoobastele, sportlikele külgedele ning eriti voolujoonelisele katusele, mis on tagaosas 20 mm madalam. See Porsche tavapärane kujundus loob stiili poolest seose Porsche disainiikooniga 911.

Porsche täiustatud kokpiti funktsionaalsus ja lihtne tõlgendus
Porsche tavasisemus on uues Panameras tulevikule mõeldes ümber kujundatud. Mustad paneelid ja interaktiivsed ekraanid moodustavad selge ja intuitiivse kasutajaliidese, mis sarnaneb nutitelefonide ja tahvelarvutite liidestega, kuid hõlmab ka auto juhtimiseks vajalikke funktsioone. Klassikalisi nuppe ja klahve ning tavanäidikuid on märkimisväärselt vähendatud. Need on asendatud puutetundlike paneelide ja individuaalselt konfigureeritavate ekraanidega, mis asuvad uue Porsche täiustatud kokpiti keskmes, nii et neid saavad kasutada nii juht kui ka kõrval- ja tagareisijad. Ehkki kommunikatsiooni-, mugavus- ja abisüsteeme on märksa rohkem, on nende kasutamine varasemast veelgi lihtsam ja intuitiivsem. Porsche täiustatud kokpitis on analoogtehnoloogialt üle mindud tänapäevasele liikuvale digitaalsusele, jättes samas ruumi ka kirele. Näidikupaneeli keskel asetsev tahhomeeter on tunnustus Porsche 1955. aasta mudelile 356 A.

Uued võimsad ja täidlase heliga V6 ja V8 bi-turbo mootorid
Porsche on alati muljet avaldanud ka muuga peale võimsuse – sama tähtis on tõhusus. Selle valemi viimiseks uuele tasemele on kõik teise põlvkonna Panamera mootorid ümber ehitatud. Need on muudetud võimsamateks, vähendades samas tunduvalt kütusekulu ja heitkoguseid. Turule toomisel tutvustatakse kolme uut bi-turbo otsesissepritsega mootorit: Panamera Turbo, Panamera 4S ja Panamera 4S Diesel.

Luksussedaan, millega võib minna võidusõidurajale
Uue Panamera üldpõhimõtte säilitamiseks ühendab šassii luksussedaaniga reisimise mugavuse tõelise sportauto jõudlusega. Selle saavutamiseks on muljetavaldavasse põhivarustusse lisatud valikulised uuenduslikud süsteemid, nagu kohanduv õhkvedrustus koos kolme kambri tehnoloogiaga, mis sisaldab Porsche aktiivvedrustuse süsteemi (PASM – elektrooniliste amortisaatorite süsteem), täiustatud Porsche külgkalde kontrollsüsteem (PDCC Sport) koos Porsche veojõu dünaamilise jaoturiga (PTV Plus) ja aktiivne õõtsumise stabiliseerimine, samuti uus elektromehaaniline roolimissüsteem.

Uue põlvkonna abisüsteemid
Panamera on varustatud mitme standardse ja valikulise abisüsteemiga, mis muudavad auto juhtimise mugavamaks ning ohutumaks. Kõige olulisemate uute süsteemide hulka kuulub öönägemisabi, mis kasutab infrapunakaamerat, et tuvastada inimesi ja suuri loomi ning kuvab ohu korral kokpitis värvilise hoiatuse. Kui valitud on lisavarustusse kuuluvad LED-maatriksesituled, millel on 84 kuvapunkti, valgustatakse põgusalt ka inimesi, kes asuvad lähitulede visuaalsest ulatusest väljaspool, juhul kui nad jäävad arvutatud sõidukoridori sisse, mis võimaldab juhil reageerida veel kiiremini.

Uued mootorid: suurem võimsus, väiksem kütusekulu
Uus, võimas ja kütusesäästlik: Panamera V6 ja V8 turboülelaaduriga mootorid. Kõik need mootorid jagavad erilist kontseptuaalset disainiomadust, mida mootoriarendajate keeles tuntakse kui „kuumad küljed sissepoole”. Kõnekeeles tähendab see, et uute Panamera mootorite turboülelaadurid on integreeritud tsentraalselt silindriridade V-tähe sisse. Sellisel kesksel turboülelaaduri asetusel on mitu eelist. Mootorid on kompaktsemad, mis võimaldab need paigaldada madalamale. See avaldab omakorda positiivset mõju auto raskuskeskmele.

Uue kujunduse üksikasjad: veelgi dünaamilisemad mõõtmed
Teise põlvkonna tulekul on ka uue Panamera välimust parandatud. Uus Panamera on väga dünaamiline. Hoolimata kergest kõrguse suurenemisest näeb see neljaukseline auto välja palju madalam ja pikem. Seda peamiselt tänu sõitjateruumi tagaosa kõrguse vähendamisele 20 mm võrra, kuid samas on siiski säilinud piisavalt pearuumi. Esirattad liigutati ettepoole, mis vähendas eesmist ülendit ja suurendas veelgi kõige tähtsamat mõõdet – kaugust A-piilari ja esitelje vahel. Tagaülend on pikem, mis annab autole jõulise välimuse.

Uus kapott, tagaluuk, katus ja tiivad on üleni alumiiniumist valmistatud, mis rõhutab tänu auto dünaamilisele katusejoonele sportauto siluetti veelgi enam. Tagaosas muutub katusejoon karismaatilisteks ja silmapaistvateks Porschele iseloomulikeks joonteks, mis kaunistavad kõiki kaubamärgi kupeesid. Kaks serva külgmisel katusejoonel langetavad visuaalselt silueti raskuskeset. Ka küljeakende välimust on muudetud: nende visuaalselt katkematu pind koos tagaosas olevate joontega ühtib stiili poolest mudeliga Porsche 911.
Asjaolu, et Panamera on neljaukseline kupee ja mitte tavaline sedaan, paistab kõige paremini välja tagaosast. Kasvuhoone stiili, mille moodustavad katus, katusepiilarid ning aknad, toetavad võimsad ja laiad rattakoopad.

Porsche tegevuspõhimõte – tulevikust lähtuv tõlgendus
Uus Panamera on saanud täiesti uhiuue sisemuse. Paljudes kohtades on klassikalised nupud ja klahvid asendatud puutetundlike pindadega ja sisemuses saab kasutada kõrglahutusega ekraane. Luksussedaanide segmendis on Porsche sisemuse digitaliseerimine, mis sai alguse mudeliga 918 Spyder, mudelil Panamera uue Porsche täiustatud kokpitiga jõudnud järgmisse arenguetappi. Sportautodele omasest madalale paigutatud istmest näeb juht nii auto esitiibade ja kapoti suurepärast kuju kui ka kaht 7-tollist ekraani, mis on kasutuslihtsuse tagamiseks otse juhi vaateväljas.

Lisaks pakub Porsche Panamera luksusklassi mudelite seas parimaid paigutusvõimalusi, mis muudab mudeli igapäevaseks kasutamiseks väga praktiliseks: tagumise pinkistme seljatugesid saab kokku klappida jaotusega 40 : 20 : 40 ja pakiruumi maht on 495–1304 liitrit. Panamera mugavuse viivad täiesti uuele tasemele uued varustusvalikud, nagu panoraamkatus, massaažifunktsiooniga istmed, välisvalgustus ja tipptasemel 3D-helisüsteem ettevõttelt Burmester.

Uus Porsche Panamera on juba tellimiseks saadaval ja see jõuab edasimüüjateni 5. novembril 2016. Mudeli Panamera 4S hind algab 113 760 eurost (koos käibemaksuga). Diiselmootoriga Panamera 4S hind algab 117 720 eurost ja Panamera Turbo hind 154 080 eurost.