Turule tuuakse Porsche Cayenne'i kolmas põlvkond

Porsche esitleb Cayenne'i kolmandat põlvkonda. See Stuttgardis paikneva sportautotootja edukas mudel tuuakse turule täiesti uue arendusena ning selles on veel rohkem Porschele tüüpilist võimekust kombineeritud suurepärase igapäevase praktilisusega. Selle võimsad turbomootorid, uus kaheksakäiguline Tiptronic S käigukast, uued veermikusüsteemid ning uuenduslik ekraani ja haldamise kontseptsioon koos täieliku ühenduvusega viivad nii sportlikkuse kui mugavuse uuele tasemele. Turule tulemisel on võimalik valida kahe uue kuuesilindrilise mootori vahel: Cayenne'i 250 kW (340 hj) kolmeliitrine turbomootor, mis pakub eelneva mudeli omast 29 kW (40 hj) rohkem. Cayenne S'i 2,9-liitrine kahe turboga V6-mootor, mis oma 324 kW (440 hj) võimsuse juures on eelkäijast 15 kW (20 hj) võimsam ning suudab autot liigutada kuni kiiruseni 265 km/h. Valikulise Sport Chrono paketiga varustatud uus Cayenne S kiirendab kiiruseni 100 km/h vähem kui viie sekundiga.

Cayenne põhineb suuresti ikoonilisel 911 sportautol: ka visuaalselt täiustatud linnamaasturi kolmandal põlvkonnal on segarehvid ja esmakordselt nelikroolimine. Lisaks neile sportautole tüüpilistele omadustele parandab sõiduvõimekust standardina aktiivne nelikvedu, Porsche 4D veermiku juhtimine, kolmekambriline õhkvedrustus ja Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) külgkalde kontroll. Vaatamata märkimisväärselt kasvanud standardvarustuse hulgale kaalub Cayenne oma eelkäijast kuni 65 kilogrammi vähem ning sobib jätkuvalt täiuslikult ka maastikule.

Dünaamiline disainikeel: kindlam disain ja suuremad rattad
Selge disainiga, sportlik ja täpne – uus, kuid samas tuttav: Cayenne'i välimust on täiustatud sügaval Porsche disaini DNA-s olevas stiilis. Suurendatud eesmised õhuvõtuavad viitavad selgelt suurendatud jõudlusele. Uued horisontaalsed tuleservad tähendavad, et linnamaastur tundub isegi paigal seistes laiema ja sportlikumana. Samaks jäänud teljevahega (2 895 mm), kuid eelkäijaga võrreldes 63-millimeetrise sisepikkuse kasvuga ja üheksa millimeetrit madalama Cayenne'i 4 918 millimeetri pikkust ja 1 983 mm laiust (ilma peegliteta) elegantset, voolujoonelist kuvandit on märgatavalt täiustatud. Pagasiruum mahutab nüüd 770 liitrit – 100 liitrit enam kui varem. Veljed on diameetrilt tolli võrra suuremad ning tagasillal on esmakordselt suuremad veljed ja rehvid, mis rõhutab täiustatud sõidudünaamikat. Eristuv kolmemõõtmeline Porsche logo ulatub uue, kolmemõõtmelise valgusdisainiga tagatuledeni ja servast servani kulgeva kitsa LED-ide ribani.

Porsche pakub esitulede jaoks uut kolmeastmelist valgustuskontseptsiooni: kõikidele Cayenne'idele on standardina paigaldatud LED-esituled. Järgmisel tasemel saab lisaks valida Porsche dünaamilise valgustussüsteemi (PDLS), mis pakub erinevaid valgustusrežiime nagu kurvituled ja kiirteetuled. Uued LED-lampidega maatrikskaugtuled Porsche dünaamilise valgustussüsteemiga Plus (PDLS Plus) on parim saadaolev süsteem. Täielikult reguleeritavat valgusjaotust ja tugevust võimaldavad 84 eraldi juhitavat LED-tuld. See tähendab, et Cayenne suudab pakkuda uusi funktsioone nagu kaugtuled, mis ei pimesta vastutulijaid, ning adaptiivset liiklusmärkide peegelduse vähendamist.

Cayenne ja Cayenne S lansseerimine
Uus Porsche linnamaastur lansseeritakse kahes variandis: Cayenne, millel on kuuesilindriline kolmeliitrine turbomootor, mis pakub 250 kW (340 hj) ja pöördemomenti 450 Nm. See tähendab, et isegi standardmudel on väljapaistva sõiduvõimekusega: see kiirendab nullist kuni 100 km/h-ni 6,2 sekundiga (Sport Chrono paketiga 5,9 sekundiga). Tippkiirus on 245 km/h. Teine mudel on Cayenne S, mille jõuallikaks on 2,9-liitrine kahe turboga V6-mootor.

Selle samuti uus mootor arendab 324 kW (440 hj), mis on eelkäijast 15 kW (20 hj) rohkem, ja toodab pöördemomenti 550 Nm. Vastavalt kiirendab auto nullist kuni100 km/h-ni kõigest 5,2 sekundiga (Sport Chrono paketiga 4,9 sekundiga). Tippkiirus on 265 km/h.

Kiirem teel, veel muljetavaldavam karmil maastikul: Tiptronic S ja PTM

Cayenne'i suurem võimekus nii sportlikkuse kui mugavuse vallas tuleneb suuresti just uuest kaheksakäigulisest Tiptronic S käigukastist. Lühemad reageerimisajad ja madalamate käikude sportlikumad ülekanded parandavad nii jõudlust teel kui võimekust maastikul. Mugavuse ja sportlikkuse laiendatud skaala teises otsas kindlustab pika ülekandega kaheksas käik madala pöördemomendi, optimeeritud kütusekulu ja lõõgastava sõidu.

Isegi karmil maastikul pakub Cayenne otsekohest sõidumõnu. Eelprogrammeeritud maastikurežiimid teevad juhil oma sõiduks õige valimise lihtsaks. Vaikimisi seadistus on Onroad-režiim. Neli ülejäänud režiimi sobivad kergemaks maastikusõiduks: mudale, kruusale, liivale või kividele. Ülekannet, šassiid ja diferentsiaalilukke saab valida ja konkreetse stsenaariumi jaoks kohandada. Veojõudu jaotab Porsche kõikide Cayenne'i mudelite puhul aktiivse nelikveo abil. Intelligentne Porsche veojõukontroll (PTM) jaotab veojõudu veotelgede vahel. Selle ooteloleku idee on Cayenne'i suurepärase sportliku võimekuse võtmepõhimõtteks. Samaaegselt täidab see kõiki eeldusi, et pakkuda karmil maastikul äärmist haarduvust.

911 jälgedes: kerge šassii koos segarehvidega

Uus Cayenne kombineerib ühes uues disainis kolme kerekontseptsiooni – sportauto, maastikuauto ja touring-auto. See tähendas uue kerge šassii loomist, millel on eraldiühendustega disainitud esisild ja mitmikhoobvedrustusega tagasild. Sportautole tüüpiline omadus on segarehvid, mis on nüüd vähemalt 19-tollistel velgedel. Segarehvid parandavad kurvides stabiilsust ja sõidudünaamikat. Porsche pakub valikuna Cayenne'i jaoks kuni 21-tolliseid rattaid.

Uued arengud: nelikroolimine, õhkvedrustus, külgkalde stabiliseerimine
See formaat pakub optimaalset alust aktiivsetele süsteemidele, mida analüüsib ja sünkroniseerib integreeritud Porsche 4D veermiku juhtsüsteem. Süsteem töötab reaalajas ja optimeerib juhitavust veel enam. Peale aktiivse PASM-amortisaatorisüsteemi (Cayenne S'il standardvarustuses) on kõik teised veermikusüsteemid värskelt välja arendatud. Esmakordselt on Cayenne saadaval nelikroolimisega. Nii 911 kui Panamera peal proovitud ja katsetatud süsteem parandab tundlikkust kurvides ja stabiilsust suurtel kiirustel sõidurada vahetades. Väiksem pöörderaadius lihtsustab ka igapäevaelu linnamaasturiga.

Valikuline adaptiivne õhkvedrustus uue kolmekambrilise tehnoloogiaga suurendab märkimisväärselt erinevust sportliku, jäiga käitumise ja touring-autolt oodatava mugava sõidukogemuse vahel. Sarnaselt eelnevale võimaldab süsteem karmil maastikul kliirensit kohandada. Valikulise Porsche külgkalde kontrollsüsteemi (PDCC) puhul on sportlike juhtide meeleheaks vahetatud hüdrauliline süsteem elektrilise vastu. Seda võimaldab auto võimas 48-voldine elektrisüsteem. Lühemad reageerimisajad võimaldavad sõidudünaamikas veel rohkem täpsust – ja tagasihoidlikel sõitudel veel rohkem mugavust.

Maailma esmaesitlus: Porsche Surface Coated Brake pidurisüsteem volframkarbiidkihiga

Uuendusliku Porsche Surface Coated Brake (PSCB) pidurisüsteemiga võtab autotootja taas eriti võimekate pidurite arendamisel teerajaja rolli. See maailmas esmakordne lahendus on valikulisena saadaval kõikidele Cayenne'idele ja koosneb volframkarbiidkihiga kaetud malmkettast. See viimistlus vähendab hõõrdetegurit ning kulumist ja piduritolmu. Porschele eksklusiivsed pidurid on ka visuaalselt muljetavaldav: pidurisadulad on valgeks värvitud, ning ketaste pind omandab pärast sissesõitmist unikaalse läike. PSCB on saadaval vaid koos 21-tolliste velgedega. PCCB keraamilised pidurid jäävad mudelivaliku tippversiooniks.

Uus Sport Chrono pakett koos PSM Sport'iga
Uus Cayenne pakub sportliku jõudluse mõttes veel rohkem potentsiaali. Porsche on sportauto mudelil põhineva Sport Chrono paketi ümber- ja taasloonud. Sellele lähenemisele viitab selgelt Mode-nupp roolil. Lisaks Normal, Sport ja Sport Plus sõidurežiimidele saab juht valida individuaalselt seadistatava režiimi. Keskel paikneva Sport Response nupu vajutamine aktiveerib mootori ja käigukasti seadistused, mis on kalibreeritud maksimaalsele jõudlusele. Sport Chrono pakett sisaldab ka eraldi PSM Sport režiimi, milles juht saab kasutada uue Cayenne'i täielikku sõidudünaamikat.

Vähendatud kaal tähendab väiksemat kütusekulu ja veel rohkem sõidumõnu
Sportautod vajavad kergekaalulist konstruktsiooni. 911 ja Panamera jälgedes kasutatakse ka Cayenne'i uues keres nutikat kombinatsiooni sulamist ja terasest. Kere on tehtud täielikult alumiiniumist. Põranda, esiosa ja peaaegu kogu šassii komponendid on samuti sulamist. Eriliselt väärib tähelepanu uuenduslik liitium-ioonpolümeertehnoloogiaga stardiaku, mis ainuüksi annab võrreldes eelkäijaga 10 kg kaalusäästu. Üleüldiselt on Cayenne'i tühikaalu vähendatud 2 040 kilogrammilt 1 985-le – isegi vaatamata märgatavalt laiendatud standardvarustusele, mis sisaldab nüüd leed-esitulesid, suuremaid rattaid, parkimisassistenti ParkAssist (anduritega ees ja taga), LTE-telefonimoodulit koos WiFI hotspotiga, Porsche Connect teenuseid ja ennetavat jalakäijate kaitset.

Digitaalne evolutsioon: Porsche Advanced Cockpit ja uus PCM
Selle uue põlvkonnaga kirjutab Cayenne auto ja juhi vahelisse suhtesse uue peatüki: Porsche Advanced Cockpit on sportlikku, luksuslikku atmosfääri täielikult integreeritud. Porsche uue ekraani- ja halduskontseptsiooni südameks on 12,3-tolline kõrglahutusega puuteekraan Porsche Communication Management (PCM) viimasest põlvkonnast, mis lansseeriti eelmisel aastal uuel Panameral. Digitaalseid funktsioone saab juhtida intuitiivselt, sealhulgas häälkäskluste abil. Standardvarustusse kuuluv Porsche Connect Plus pakub ligipääsu veebipõhistele teenustele ja internetile. Sealhulgas on standardvarustusse kuuluv veebipõhine navigatsioon koos reaalajas liiklusinfoga. Uue keskkonsooli analoogvalitsad keskenduvad auto põhifunktsioonidele. Teised nupud on harmooniliselt integreeritud nutitelefonilikku klaasvälimusega puutepinnale, mis annab kasutamisel kuuldavat ja tuntavat tagasisidet. Tüüpilises Porsche stiilis on juhi vaatevälja keskmes analoogtahhomeeter. Selle külgedel on kaks 7-tollist kõrglahutusega ekraani, mis kuvavad kõiki muid olulisi sõiduandmeid koos multifunktsionaalse rooli abil valitud lisainformatsiooni. Üks olulisemaid abisüsteeme on termokaameraga öövaatlusseade Night Vision Assist, lisaks ka reavahetusassistent Lane Change Assist, reahoidmisassistent Lane Keeping Assist koos liiklusmärgituvastusega, liiklusummikuassistent, parkimisassistent ParkAssist koos Surround View vaatega ja Porsche InnoDrive koos adaptiivse püsikiirushoidikuga.

Teie isiklik Cayenne – rohkem isikupärastamist, rohkem võrguteenuseid
Samal ajal toob PCM endaga kaasa isikupärastamise uue taseme. Juhi vajadustega ei saa kohandada mitte ainult algusvaadet ja põhimenüüd. Seadistada saab ka kuni kuus eraldi profiili. Lisaks arvukatele reisijateruumi seadetele kasutatakse profiili ka tulede, sõidurežiimide ja abisüsteemide seadistuste salvestamiseks. Olenevalt varustusest saab juht enda jaoks sobivalt seadistada ka uusi helisüsteeme Bose®-lt ja Burmester®-ilt. Lisaks on uus Cayenne vajadusel alati võrguga ühendatud – laiendatud Connect Plus teenused on saadaval integreeritud LTE-võimekusega SIM-kaardi abil. Mootorist sõltumatut soojendust saab näiteks täielikult nutitelefonist programmeerida. Lisaks on spetsiaalselt Porsche Cayenne'i jaoks arendatud Offroad Precision rakendus nüüd uue standardpaketi osana samuti saadaval. See võimaldab sõite karmil maastikul detailselt dokumenteerida, aidates juhil videosalvestiste abil oma oskusi täiustada.

Hinnad
Kolmanda põlvkonna Porsche Cayenne'i on nüüd võimalik tellida. Cayenne on Saksamaal saadaval hinnaga alates 74 828 eurost. Cayenne S'i hinnad algavad 91 964 eurost – mõlemas sisaldub käibemaks ja riigipõhised omadused.

Kütusekulu ja emissioonid 1)
Cayenne: kombineeritud kütusekulu 9,2-9,0 l/100 km, CO2 emissioonid 209-205 g/km
Cayenne S: kombineeritud kütusekulu 9,4-9,2 l/100 km, CO2 emissioonid 213-209 g/km
1) Sõiduulatus sõltub kasutatavast rehvikomplektist