Uus autospordi strateegia selge fookusega elektromobiilsusel ja GT-klassil

2019. aastast hakkab Porsche meeskond võistlema vormel-E sarjas. Selle tulemusena lõpetab ettevõte 2017. aasta hooaja lõppedes oma seotuse FIA kestvussõidu maailmameistrivõistluste (WEC) LMP1 klassiga. Porsche jätab oma fookuse rahvusvahelisele GT-võidusõidule ja keskendub ka oma autospordistrateegiaga 911 RSR kasutamisele GT-klassis FIA kestvussõidu maailmameistrivõistlustel, mille tippsündmus on 24 tunni võidusõit Le Mans's, aga ka Ameerika IMSA WeatherTech SportsCar meistrivõistlused ja teised pika distantsi klassikud.

Autospordi ümberorienteerimine tuleneb Porsche Strategy 2025 määratletud suunast, mis näeb Porschet arendamas puhaste GT-autode ja täiselektriliste sportautode (nagu esimene täiesti akutoitel Mission E tänavaauto) kombinatsiooni. „Vormel-E sarjaga liitumine ja selles kategoorias edu saavutamine on meie Mission E loogilised tulemused. Majasiseste tehnoloogiate arendamise kasvav vabadus teeb vormel-E meile atraktiivseks,“ ütleb Michael Steiner, Porsche AG R&D ala juhatuse liige. „Porsche töötab alternatiivsete, innovatiivsete ülekandekontseptsioonide kallal. Vormel-E on meile ülim võistluskeskkond, et eriti võimsaid autosid edasi arendada valdkondades nagu keskkonnasõbralikkus, säästlikkus ja jätkusuutlikkus.“ Porsche on sel aastal juba astunud esimesed sammud oma vormel-E võidusõiduauto arendamise suunas.

Samal ajal suurendab Porsche oma panust GT-klassis. „Autotootjate mitmekülgsus ja nii WEC kui IMSA kvaliteet on viinud meid 911 RSR kasutamisele pühendimuse tugevdamiseni ja energiate kontsentreerimisele,“ ütleb Steiner. „Me tahame olla number üks. Selleks peame vastavalt ka investeerima.“

Pärast nelja äärmiselt edukalt aastat, kolme järjestikust võitu Le Mans' 24 tunni sõidus ja maailmameistritiitleid nii meeskondade kui sõitjate arvestuses 2015. ja 2016. aastal jätab Porsche LMP1 klassi selja taha. Sellegipoolest tahab Weissachi meeskond kaht maailmameistritiitlit veel korra kaitsta. Hooaeg lõppeb 18. novembril Bahreinis.

LMP1 asepresident ja 2014. aastal Porsche tipptasemel autosporti naasmisel keskseks figuuriks olnud Fritz Enzinger ütleb: „Le Mans' meeskonna nullist ülesehitamine oli tohutu väljakutse. Aastate jooksul oleme loonud uskumatult eduka ja professionaalse meeskonna. See on meie alus edasiliikumiseks. Ma olen kindel, et säilitame vormel-E-s oma kõrge taseme. Enesekindlus on suur ja me ootame põnevusega, et saaksime juba alustada.“

Porsche hoiab oma eduka LMP1-meeskonna, sealhulgas sõitjad, täielikult koos. Lisaks teistes võistlussarjades osalemisele ja intensiivsele vormel-E-ks valmistumisele uurib Porsche teisi rakenduse ja arenduse valdkondi.

Vormel-E on maailma esimene puhtalt elektriline võidusõidusari, mis sai alguse 13. septembril 2014. aastal. Ka vormel-1 eest vastutav FIA lõi selle sarja, et avaldada poolehoidu elektromobiilsusele ja tuua autospordi juurde rohkem noori inimesi. Erinevalt enamusest teistest sarjadest algab hooaeg sügisel ja lõppeb suvel. Võidusõidud toimuvad spetsiaalselt disainitud tänavaradadel suurte linnade südames, mis tähendab, et sport tuleb pealtvaatajate juurde, mitte vastupidi. Elektromobiilsus mängib tulevikumobiilsuses suurt rolli, eriti linnakeskkondades.