Uus Lotus Evora Sport 410 on tõeline superauto

Uus Lotus Evora Sport 410 on tõeline superauto

• Sport 410 on oma klassis silmapaistva Evora 400 täiustatud versioon.
• Tänu kergetele insenerilahendustele on tühimass ainult 1270 kg.
• Suurel kiirusel aerodünaamiline surujõud kahekordistub.
• Standardvarustusena on autole esiosast tagaosani paigaldatud süsinikkiust komponendid.
• Kiirus 100 km/h saavutatakse 4,2 sekundiga ja tippkiirus on 305 km/h.

Ümber kujundatud, muljetavaldav ja ainulaadne, oma klassis silmapaistev uus Lotus Evora Sport 410 toodi avalikkuse ette pärast pingelise arendusprogrammi läbimist, mis järgnes sõiduki tutvustamisele Genfis.

Tunduvalt kergem, palju võimsam ja aerodünaamiliselt märkimisväärselt tõhusam uue põlvkonna Evora on puhtavereline sportauto, milles on kasutatud Lotuse DNA-d, et luua vaimne järeltulija kaubamärgi kõige tuntumatele mudelitele, nagu Esprit Sport 300.

Evora Sport 410 on Lotuse tuhandete arendustundide tulemus, mida on näha auto igast küljest. Iga toll on hoolikalt läbi mõeldud, et tagada võrreldamatu jõudlus alates süsinikkiust komponentidest, mis katavad standardvarustusena autot esiosast tagaosani – mille hulka kuulub ka murranguline üheosaline tagaluuk – ning lõpetades uuesti kalibreeritud ja häälestatud V6 ülelaademootoriga.

Evora Sport 410 on mõeldud suurepärase soorituse pakkumiseks nii ringrajal kui ka maanteel ja see on tõeliselt muljetavaldav sõiduk. Auto aerodünaamiline konfiguratsioon, mida on märkimisväärselt täiustatud, tagab suurel kiirusel suurepärase juhitavuse ja stabiilsuse ning jõudlusele orienteeritud rattad, rehvid ja muud olulised osad, nagu uus titaanist väljalasketoru, aitavad ellu viia Colin Chapmani kinnisideed muuta asjad lihtsamaks ja kergemaks. Kuid see sõiduk pole mõeldud üksnes ringraja jaoks. Uus mudel säilitab suurepärased omadused ka maanteel, jäädes rafineerituks ja tasakaalukaks.

Group Lotus plc tegevjuht Jean-Marc Gales ütles: „Lotus ületas ennast mudeliga Evora Sport 410 ja käes on aeg, kus me toodame oma siiamaani parimaid autosid. Sõiduk kiirendab 100 kilomeetrini tunnis kõigest 4,2 sekundiga ja selle ballistiline kiirus tähendab, et õigetes kätes on see võitmatu. Me oleme Evora platvormi arendustöös saavutanud tohutult palju ja Sport 410 võib olla kõige täiuslikum auto, mille oleme kunagi ehitanud. See on absoluutselt suurepärane ning pakub Lotuse autodele omast jõudlust ja täpsust. Me viisime kaalu vähendamise suutlikkuse uuele tasemele, mis demonstreerib ideaalselt meie nutikate insenerilahenduste põhimõtet.”

Põhjalikum ülevaade mudelist Evora Sport 410

Viimase 12 kuu jooksul on Lotuse inseneride meeskonnad tõestanud oma teadmisi kergete konstruktsioonide tehnoloogia, aerodünaamilise optimeerimise, sõiduki dünaamika ja jõuseadme arenduse vallas. Tulemuseks on tunnistus ettevõtte pidevast eesmärgist edasi areneda ja pakkuda autot, mis on väärt kandma Lotuse sportauto nime, mis on mõeldud kõige kergemate ja täiuslikumate mudelite jaoks.

Evora Sport 410 välimuse loomisel on kasutatud selle kuulsate eelkäijate disainielemente ning ammutatud inspiratsiooni nende insenerilahendustest. Sellised tulemused on saavutatud tänu Lotuse terviklikule käsitusviisile, milles hinnatakse nii iga komponenti eraldi kui ka autot tervikuna.
Kaaluvähendus rohkem kui 70 kg on saavutatud tänu käsitsi valmistatud süsinikkiust komponentide kasutamisele. Selle asemel, et asendada lihtsalt olemasolevad osad kergemate versioonidega, on iga osa ümber kujundatud ja täiustatud, et kasutada ära komposiitmaterjali omadusi parimal viisil. Kerged komponendid katavad autot esiosast tagaosani. Nende hulka kuuluvad eesmine splitter, täiustatud eesmine juurdepääsupaneel, tagaluuk, tagumised veerandpaneelid ja tagumine difuusor. Neile liituvad võidusõiduautodel kasutatavad süsinikkiust sportistmed, millest kumbki säästab 9 kg.

Lisaks paremale kiirendusele tagab vaid 1270 kg tühimass (1280 kg ilma lisavarustusse kuuluva titaanist väljalasketoruta) täpsema ja intuitiivsema juhitavuse. Sõiduki raskuskeset on langetatud ja vedrustus on ümber kalibreeritud, mille käigus on täiustatud geomeetriat ja häälestust. Amortisaatorite uuendatud klapid suurendavad surveastet ja tagasipõrget. Peale selle on vedrustuse jäikust suurendatud ning sõiduki kõrgust on langetatud 5 mm, mis parandab tasakaalu ja vähendab õõtsumist. Samal ajal on säilitatud suurepärane mugavus ja meelerahu.

Lotuse kõige kuulsamatest mudelitest inspireeritud üheosalisele süsinikkiust tagaluugile on lisatud ventilatsioonirestiga osa, mis moodustab koos tagumiste süsinikkiust tagapaneelidega voolujoonelise laugsaba silueti. Kuid selle eelised ei piirdu lihtsalt esteetilisusega. Suur osa arendustööle pühendatud ajast kulutati auto aerodünaamilise soorituse viimistlemisele. Uute süsinikkiust komponentide kasutamine ning õhuvoolu hoolikas suunamine vormitud kere pealt ja alt kahekordistasid surujõudu, mis on nüüd kuni 64 kg. Samas on üldine õhutakistustegur natuke väiksem. See parandab suurel kiirusel Evora stabiilsust ja tõestab, et tegu on ehtsa superautoga. Sel viisil liitub see sõiduk valitud rühmaga, mis suudab ületada kiirust 305 km/h, jäädes samas kergesti juhitavaks.

Tehnilised andmed
JÕUDLUS
– MANUAALKÄIGUKAST
Max võimsus 410 hj (416 PS, 306 kW) pööretel 7000 p/min
Max pöördemoment 410 Nm (302 naeljalga) pööretel 3500 p/min
0–60 miili tunnis 4,0 sekundiga
0–100 kilomeetrit tunnis 4,2 sekundiga
Tippkiirus 190 miili tunnis (305 km/h)

Kütusekulu miili galloni kohta (l / 100 km)
Linnas
20,8 (13,6)
Maanteel 38,7 (7,3)
Kombineeritud 29,1 (9,7)

CO2 heitkogus 225 g/km
Tühimass 1325 kg
Tühimass
ilma titaanist väljalasketoruta
1280 kg
titaanist väljalasketoruga 1270 kg
Aerodünaamiline surujõud kiirusel 100 miili tunnis 18 kg
Aerodünaamiline surujõud tippkiirusel 64 kg

Tehnilised andmed
JÕUDLUS
– AUTOMAATKÄIGUKAST
Max võimsus 410 hj (416 PS, 306 kW) pööretel 7000 p/min
Max pöördemoment 410 Nm (302 naeljalga) pööretel 3500 p/min
0–60 miili tunnis 3,9 sekundiga
0–100 kilomeetrit tunnis 4,1 sekundiga
Tippkiirus 177 miili tunnis (285 km/h)

Kütusekulu miili galloni kohta (l / 100 km)
Linnas
20,0 (14,1)
Maanteel 39,8 (7,1)
Kombineeritud 29,1 (9,7)

CO2 heitkogus 230 g/km
Tühimass 1336 kg
Tühimass
ilma titaanist väljalasketoruta 1291 kg
titaanist väljalasketoruga 1281 kg
Aerodünaamiline surujõud kiirusel 100 miili tunnis 18 kg
Aerodünaamiline surujõud tippkiirusel 60 kg