Uus Škoda Kodiaq - kui suur ta siis on?

Uus Škoda Kodiaq - kui suur ta siis on?

 Škoda kauaoodatud – ja paljuräägitud – esimene „suur” džiip sai läinud nädalal esitletud ja jõuab kevadel esimeste ostjateni. Tegu on igati muljet avaldava sõidukiga, aga on see siis ikka tegelikult kah suur?

Suurima pruunkaru – kodiaki karu – järgi ristitud linnadžiip näeb igal juhul jõuline välja ja esitluselt saadud esmamulje põhjal tundub ka meie turu jaoks täpselt paraja suurusega. Kes ootas džiibihiiglast, peab siiski natuke pettuma – 4,7 meetri (4697 mm) pikkusena tuleb Kodiaq vaid 38 mm pikem kui Škoda Octavia või näiteks 92 mm pikem kui Honda CR-V.

Palju ruumi

Tõsi, ka Škoda ise rõhutab uudismudeli puhul rohkem sisemist suurust ning siinkohal on Kodiaqil tõesti üht-teist pakkuda. Pakiruumi maksimaalmahuna nimetatakse lausa kaht kuupmeetrit, millega „tšehh” lööb kõiki rivaale ja küünib Audi Q7 tasemele. Sõitjatele on ruumi lahedalt ning ka tagaistmeid saab reguleerida: 18 cm jagu pikisuunas ning lisaks seljatoe kallet. Teise istmerea põlveruum on suur, kuigi näiteks Škoda Superbi tasemest jääb aursaadavalt mõnevõrra puudu.

Ühena vähestest autoklassis võib Kodiaqi osta ka seitsmekohalisena. Vajadusel kannatab ka täiskasvanu kõige tagumises reas sõidu ära, kuid eelkõige on kaks lisaistet mõeldud lastele, kes ei tohiks ruumipuuduse üle kurta. Seitset istekohta pakuvad autoklassis näiteks veel ka Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail ja Land Rover Discovery Sport.

Esmaesitlusel Berliinis jätsid uustulnuka koostekvaliteet ja sisumaterjalid ootuspäraselt kõrgetasemelise mulje. Sarnaselt teiste Volkswageni grupi mudelitega tundus käsitsemine lihtne ja loogiline ning sisekujustus selge ja viguriteta. Lisadena tuuakse välja pigem kallimasse autoklassi kuuluvad lahendused: pakutakse kolmes osas töötavat kliimaseadet, soojendusega rooliratast ning elektriliselt seatavaid asendimäluga esiistmeid. Tellida saab elektriajamiga tagaluugi ning haagisekonksu otsa võib (nelikveo korral) haakida kuni 2,5tonnise veose.

Nutikate pisilahendustega, millega Škoda on varemgi hiilanud (nt vihmavari esiukses või jääkaabits tankimisluugi küljes), jätkatakse ka Kodiaqi puhul. Nii esi- kui tagauste servadele lisati kummiribad, mis painduvad vedrumehhanismiga tööasendisse ust avades ning kaitsevad ust kitsas parklas vastu teist autot löömise eest. Ust sulgedes liigub kummiriba taas peitu, nii et väljastpoolt ei jää midagi näha.

Nelikvedu enamiku mootoritega

Kapoti alla tuleb esialgu valik kahest TDI-st ja kolmest TSI-st, mille töömaht jääb 1,4 ja 2,0 liitri vahele (võimsus 125–190 hj). Baasmudel 1,4 TSI tuleb 125 või 150 hobujõuga ja lubab kuueliitrist keskmist bensiinikulu. Võimsaim bensiinimootor (2,0 TSI) saavutab 180 hj ja 320 Nm. Diisleist on 2,0 TDI saadaval samuti kahes võimsusastmes: 150 või 190 hj. Neist nõrgem saavutab 5,0 l / 100 km, võimsam aga teeb paigalt „sajani” 8,6 sekundiga.

Nelikveo saab Kodiaqile kõigi mootoritega peale nõrgima 1,4 TSI ning võimsaima bensiini- ja diiselmootori puhul kuulub see juba hinna sisse. Ühtlasi on sel puhul Škoda jaoks uudiseks seitsme käiguga DSG-käigukast, mis kuulub 180hobujõulise bensiini- ja 190hobujõulise diiselmootori puhul hinna sisse.

Nelikvedu töötab elektrooniliselt tüüritava viskosiduriga ning reguleerib veojõudu tagateljele automaatselt. See tähendab, et väikse koormusega või vabajooksul kulgedes veavad üksnes esirattad. Kliirensit mõõdetakse Kodiaqile 188 mm. Haardevõimet suurendab elektrooniline diferentsiaalilukk XDS+, mis kuulub nii esi- kui nelikveoliste mudelite riistvarasse. Lisana saab autole ka sõidurežiimide valiku, mis pakub võimalusi sportlikust ökonoomseni ning nelikveoliste versioonide puhul ka talvesõidurežiimi.

Ühtlasi leiab Kodiaqi pardale tee rida juhiabisüsteeme, digilahendusi ja mugavuslisasid, millest paljud on Škoda puhul esmakordsed. Hinnast ametlikul tasandil esialgu ei räägita, kuid Lääne-Euroopas spekuleeritakse baasmudeli puhul stardipunktiga 26 000 euro juures. Müük algab 2017. aasta märtsis.

------------------------------------------------------------
Allikas: Autoleht, Tõnu Korrol, Berliin, september 2016