ŠKODA OCTAVIA RS: siiamaani kõige võimsam Octavia

ŠKODA OCTAVIA RS: siiamaani kõige võimsam Octavia

Kõigest mõned nädalad pärast läbi ja lõhki uuendatud ŠKODA OCTAVIA esitlemist toob Tšehhi autotootja lavale uue tippmudeli – ŠKODA OCTAVIA RS. Uus esi- ja täiendatud tagaosa koos sportliku Ambient-sisuga rõhutavad selle dünaamilist iseloomu. Uuendatud ŠKODA OCTAVIA RS on saadaval sedaan- ja universaalkerega. Mõlema keretüübi puhul on valikus kaks neljasilindrilist mootorit. Kui 2.0 TDI diiselmootor on, nagu varasemaltki, 135 kW (184 hj) võimsusega, siis 2.0 TSI bensiinimootori võimsus on 7 kW (10 hj) võrra kasvanud 169 kW-ni (230 hj), olles sellega ŠKODA OCTAVIA ajaloo võimsaim ja kiireim seeriatootmises olev mudel. Teabe- ja meelelahutus-, ühenduvus- ja juhiabisüsteemides kasutatud uued tipptehnoloogiad rõhutavad kompaktse sportliku auto erakordset positsiooni oma segmendis.

Dünaamiline disain
Uue ŠKODA OCTAVIA RS välimus rõhutab mudeliseeria ulatuslikult uuendatud disaini eriti sportlikus ja emotsionaalses võtmes: uus esiosa koos laiema iluvõrega, mida on kristallselgete lisatuledeni pikendatud, ja veelgi laiemad kärjestuktuuriga õhuvõtuavad uuendatud kaitseraudades on maskuliinsed ja dünaamilised. Neli täisleed-esituld koos Adaptive Frontlight System-iga (tuled kohanduvad automaatselt sõidukiiruse ja -tingimustega) ja rohkem külgedele paigutatud, kaitserauda integreeritud leed-esituledega annavad uuele esiosale kuju.

Tagaosas loovad omaette aktsente sedaani spoiler ja universaali katusespoiler. Tagaosas on domineerivaks võimas must õhuhajutielement ja lai punane reflektortuli selle kohal. Need elemendid iseloomustavad eksimatult uuendatud ŠKODA OCTAVIA RS-i. Lisaks on mudelil nüüd standardina leed-tehnoloogiaga numbrivalgustus ja klassikalise C-kujuga tagatuled.

Uue ŠKODA OCTAVIA RS interjöörile annab tooni sportlik musta värvi salong. RS-Sport istmed pakuvad tänu kõrgetele külgedele ja integreeritud peatugedele ohtralt külgtuge. Lisaks naha ja kanga kombinatsioonile on sportistmed nüüd saadaval ka Alcantara-versioonis. Multifunktsionaalne sportrool (DSG-käigukasti puhul koos käiguvahetuslabadega) kannab perforeeritud nahast viimistlust. Ambient-valgustus on standardvarustuses. Uksekäepidemete süvendid on valgustatud, pedaalid säravad alumiiniumviimistluses ja lävepaneelid kannavad RS-i logo. ŠKODA tüüpilised Lihtsalt Nutikad lahendused sisaldavad kõrvalistme all olevat vihmavarju ja universaalkerega auto pagasiruumis eemaldatavat leed-lampi.

Šassii, tehnoloogia, mootorid
15 mm madalam sportvedrustus ja eelkäijast 30 mm laiem tagumine rööbe koos punaste pidurisadulatega panevad aluse uue ŠKODA OCTAVIA RS dünaamilisele iseloomule. Standardis on auto varustatud 17-tolliste velgedega, aga valikus on ka 18- ja 19-tollised veljed. Tellimisel on 19-tollised kergsulamist veljed saadaval ka hõbedasena. Progressiivne juhtimine, jõudlusrežiimi valik koos valikulise Performance Sound Generatoriga, stabiilsuskontroll ESC koos elektroonilise diferentsiaaliluku XDS+-ga ja adaptiivveermik (Dynamic Chassis Control, DCC) panustavad kõik uue ŠKODA OCTAVIA RS pakutavasse intensiivsesse sõidumõnusse. DCC laseb juhil valida Comfort, Normal ja Sport-režiimide vahel.

ŠKODA OCTAVIA RS 2.0 TSI uus mootor pakub 169 kW (230 hj) võimsust ja maksimaalset pöördemomenti 350 Nm pööretevahemikus 1 500-4 600 p/min. Esiveoline sportlik mudel kiirendab 0-100 km/h 6,7 sekundiga. Mudeli tippkiirus on 250 km/h. Kombineeritud kütusekulu on 6,5 liitrit 100 km kohta (149 g CO2/km, kõik näitajad sedaankere ja manuaalkäigukastiga auto puhul). Standardina on ŠKODA OCTAVIA RS 2.0 TSI varustatud kuuekäigulise manuaalkäigukastiga, aga on võimalik valida ka kuuekäigulist DSG-käigukasti.

ŠKODA OCTAVIA RS 2.0 TDI-d liigutab diiselmootor, mille võimsuseks on 135 kW (184 hj) ja maksimaalseks pöördemomendiks 380 Nm alates 1 750 p/min kindlustab 0-100 km/h-ni kiirendamise 7,9 sekundiga ja tippkiiruse 232 km/h. Kombineeritud kütusekulu on 4,5 l/100 km (119 g CO2/km, kõik näitajad sedaankere ja manuaalkäigukastiga auto puhul). ŠKODA OCTAVIA RS 2.0 TDI on saadaval kas esiveolisena (manuaal- või kuuekäigulise DSG-käigukastiga) või 4×4-veolisena koos kuuekäigulise DSG-käigukastiga.

Meelelahutus ja ŠKODA Connect
Nagu teistel mudeliseeria versioonidel, on ka uuel ŠKODA OCTAVIA RS-l uusimad teabe- ja meelelahutussüsteemid. Võimekad puuteekraanid on tehtud klaasist (välja arvatud muusikasüsteemi Swing puhul). Varustuse tippvariant on navigatsioonisüsteem Columbus oma 9,2-tollise monitori, WLAN-ühenduse ja valikulise LTE-mooduliga.

Juhiabisüsteemid
ŠKODA OCTAVIA RS-i lai valik juhiabisüsteeme loob kompaktklassis uusi standardeid. Uued funktsioonid sisaldavad haagiseabi (Trailer Assist), pimenurgatuvastust (Blind Spot Detect), mis hoiatab juhti pimedas nurgas olevate sõidukite eest, ja tagurdamisel läheneva sõiduki eest hoiatav süsteem (Rear Traffic Alert), mis jälgib parkimiskohalt lahkumisel küljel ja taga liikuvaid sõidukeid. Reisijate kaitse abisüsteem sulgeb juhtumahakkava õnnetuse eel aknad ja katuseluugi, pingutab juhi ja reisijate turvavöösid ja teeb koostööd täiustatud Sõidusuunas auto lähiümbrust jälgiva radarisüsteemiga, sealhulgas hädapidurdussüsteemi ja jalakäija tuvastussüsteemiga.

Ajalugu
Esimest korda kasutati lühendit RS võidusõiduautodel 1974. aastal ja alates 2000. aastast on see olnud kasutusel ŠKODA mudelivaliku sportversioonide juures. Tänapäevani on maailmas müüdud üle 200 000 ŠKODA OCTAVIA RS mudeli, millest 100 000 on 2013. aastal lanseeritud kolmanda põlvkonna autod.