ŠKODA OCTAVIA SCOUT: Jõuline universaalauto saab uusi tehnoloogiaid

ŠKODA OCTAVIA SCOUT: Jõuline universaalauto saab uusi tehnoloogiaid
  •  Täiendatud ŠKODA OCTAVIA SCOUT on tehnoloogia ja varustuse vallas saanud mitmeid uuendusi
  • Saadaval on kolm mootorit võimsusvahemikus 110 kW (150 hj) kuni 135 kW (184 hj), 2.0 TDI on nüüd saadaval ka kombineerituna nelikveo ja DSG-käigukastiga.
  • ŠKODA OCTAVIA SCOUTi lai valik juhiabisüsteeme loob oma segmendis standardeid.

Laiaulatuslik ŠKODA OCTAVIA mudeliperekonna uuendamine jätkub. Luukpära, Combi ja mudeli kiireima versiooni - ŠKODA OCTAVIA RS - järel tuleb perekonna kõige mitmekülgsem liige oma erinevate uuendustega tehnoloogia ja varustuse vallas. Uuendatud ŠKODA OCTAVIA SCOUT tuleb kolme mootorivariandi ja tipptasemel nelikveotehnoloogiaga koos elektrooniliselt juhitava, hüdraulilise mitmikkettaga siduriga. Kliirensiga, mida on võrreldes ŠKODA OCTAVIA COMBIga 30 mm võrra tõstetud, saab kompaktne viieukseline auto hakkama ka karmil maastikul. Lisaks sellele avaldab auto muljet suure ronimis- ja pukseerimisvõimekusega ja arvukate ŠKODA Lihtsalt Nutikate lahendustega.

Mitmekülgne iseloom
Jõuline universaalauto avaldab, nagu ikka, muljet eristuva maastikuautoliku välimusega, uuendusliku nelikveoga, parimate sõiduomadustega ja veel suurema mitmekülgsusega nii teel kui maastikul. Üleni uuendatud ŠKODA OCTAVIA SCOUTil on sama esiots nagu viimase põlvkonna ŠKODA OCTAVIAd, rõhutades sellega mudeliperekonna sarnasusi – sel on silmatorkavam kapott, uus esiosa laiema iluvõre ja kristalse välimusega lisatuledega, täis-leedesituled koos Adaptive Frontlight System-iga (AFS). Ka uuendatud udutuled ja tagatuled on varustatud leed-tehnoloogiaga. Auto iseseisev iseloom on äratuntav hõbedast värvi põhjakaitse järgi nii ees kui taga. Lisaks on standardvarustuse osaks Rough-Road pakett, mis sisaldab plastikkatteid nii alusvankrile kui piduri- ja kütusevoolikutele.

ŠKODA OCTAVIA SCOUT avaldab muljet oma kompaktauto segmendi kohta eriti avara siseruumi, hea kerepaigutusega, silmnähtava mitmekülgsuse, äärmise funktsionaalsuse ja väga heade sõiduomadustega. Lisaks suuremale kliirensile kindlustab standardvarustuses elektrooniliselt juhitava, hüdraulilise mitmikkettaga siduriga nelikvedu veelgi suurema sõidumõnu maastikul. Karmil maastikul tulevad eriti esile ees 16,6 kraadini pealesõidu- ja taga 14,5 kraadini suurendatud mahasõidunurkade eelised.

Nii ŠKODA OCTAVIA SCOUTi esi- kui tagasillale on standardina paigutatud elektrooniline diferentsiaalilukk (EDL). EDL võimaldab autol keerulisel pinnasel sujuvalt paigast liikuda, juhtides veojõudu nii esi- kui tagasillale.

Turvalisemateks ja lihtsamateks laskumisteks karmil maastikul on ŠKODA OCTAVIA SCOUTil olemas Off-Road funktsioon. Seda kasutades säilitatakse pidevalt auto kiirust ilma, et juht peaks midagi tegema. Kaasaegne mootori töö juhtimine, mis suurendab laskumiste pidureid kasutades turvalisust, teeb juhi elu lihtsamaks.

Lihtsalt nutikad lahendused hõlmavad soojendusega rooli ja istmeid, millel on Thermo-Flux funktsioon. See suurendab aeg-ajalt õhu- ja niiskuse läbilaskvust ja pakub märgatavalt suuremat sõidumugavust erinevates kliimatingimustes – uuendatud ŠKODA OCTAVIA SCOUT on seega seikleja sõna kõige otsesemas mõttes. Pagasiruum mahutab 610-1740 liitrit ja tänu 1010 mm laiusele sobib ka probleemideta suurte esemete transportimiseks. Arvukad panipaigad salongis suurendavad auto praktilisust. Pukseerimisvõime on olenevalt mootorivariandist kuni kaks tonni.

Tehnoloogia ja mootorid
ŠKODA OCTAVIA SCOUT põhineb ŠKODA OCTAVIA COMBIl. 2.0 TDI (110 kW) kombineerituna nelikveo ja 7-käigulise DSG-käigukastiga on mudelivalikus uus.

Uuendatud seikleja tuleb turule kolme erineva neljasilindrilise mootorivariandiga:
1.8 TSI: 132 kW (180 hj), tippkiirus 216 km/h, 0-100 km/h 7,8 sekundiga, kombineeritud kütusekulu 6,8 l/100 km, CO2 158 g/km
2.0 TDI: 110 kW (150 hj), tippkiirus 207 km/h, 0-100 km/h 9,1 sekundiga, kombineeritud kütusekulu 5,0 l/100 km, CO2 130 g/km
2.0 TDI: 135 kW (184 hj), tippkiirus 219 km/h, 0-100 km/h 7,8 sekundiga, kombineeritud kütusekulu 5,1 l/100 km, CO2 133 g.

Meelelahutus ja ŠKODA Connect
Uusim ŠKODA OCTAVIA SCOUT on varustatud kõikide ŠKODA uue põlvkonna kaasaegsete teabe- ja meelelahutussüsteemidega. Kõik võimekad puuteekraanid on tehtud klaasist (välja arvatud muusikasüsteemi Swing puhul). Varustuse tippvariandil, navigatsioonisüsteemil Columbus on 9,2-tolline ekraan ja LTE-moodul, pakkudes reisijatele ka Wi-Fi hotspot'i. Automaatne "eCall" hädaabikõne on saadaval valikulise lisana. Mobiilsed võrguteenused ŠKODA Connectilt on ideaalne täiendus kaasaegsele teabe- ja meelelahutuskeskkonnale. Need loovad uusi standardeid navigatsiooni, informatsiooni, meelelahutuse ja abiteenuste vallas ja neid saab seadistada isegi oma koduarvutist.

Juhiabisüsteemid
ŠKODA OCTAVIA SCOUTi lai valik juhiabisüsteeme loob oma segmendis uusi standardeid. Uuenduste seas on haagiseabi, pimenurgatuvastus (hoiatab juhi pimedas nurgas asuvate sõidukite eest) ja tagurdamisel läheneva sõiduki eest hoiatav süsteem (jälgib manööverdamisel külgedelt ja tagant lähenevaid sõidukeid). Reisijate kaitse abisüsteem, mis sulgeb juhtumahakkava õnnetuse eel aknad ja katuseluugi, pingutab juhi ja reisijate turvavöösid, on ühendatud täiustatud Sõidusuunas auto lähiümbrust jälgiva radarisüsteemiga, sealhulgas hädapidurdussüsteemi ja jalakäija tuvastussüsteemiga. Ka parkimisabi funktsioone on täiustatud.

Eestis jõuab uuenenud Octavia Scout müügile mai kuus.