ŠKODA OCTAVIA uues tippvormis: menuki põhjalik uuenduskuur

ŠKODA OCTAVIA uues tippvormis: menuki põhjalik uuenduskuur

ŠKODA tegi oma menukile põhjaliku uuenduskuuri. ŠKODA OCTAVIA on alates selle aasta lõpust saadaval täiesti uue kujunduse saanud esi- ja tagaosaga, tipptehnoloogiliste juhiabilahenduste, info- ja meelelahutussüsteemide ja ühenduvusega, samuti lisandub uut varustust.
Kompaktset mudelit esitletakse selle tippvormis nii sedaan- kui universaalkerega. Taas tõuseb esile auto ainulaadne positsioon oma kategoorias.

“ŠKODA OCTAVIA on alati olnud klass omaette,” ütles ŠKODA tegevjuht Bernhard Maier. „Brändi südameks olev Octavia on juba päris algusest peale kujundanud otsustavalt ŠKODA silmapaistvat arengut ja on toonud ettevõtte tänasesse staatusesse. ŠKODA on rahvusvaheliselt edukas autotootja, mis on esindatud rohkem kui 100 turul üle kogu maailma. Ja nüüd oleme koos põhjalikult uuendatud ŠKODA OCTAVIA-ga valmis seda arengut püsivalt jätkama.“

ŠKODA OCTAVIA on Tšehhi autotootja poolt konkurentsitult enimmüüdud mudel. ŠKODA menuk asetub oma segmendi kõrgemasse ossa ja seab uued standardid ruumikuse, funktsionaalsuse, ohutus- ja mugavustehnoloogia, kujunduse ning hinna ja kvaliteedi suhte osas. Kahekümne aasta jooksul, alates ŠKODA OCTAVIA esitlemisest aastal 1996, on üle maailma 5 miljonit inimest valinud endale mõne OCTAVIA perekonna mudeli. Põhjalikult uuendatud ŠKODA OCTAVIA-ga plaanib bränd jätkata selle eelkäijate edulugu ja veelgi tugevdada ŠKODA positsiooni rahvusvahelistel turgudel.

Uue ŠKODA OCTAVIA kere on veelgi voolujoonelisem, eriti esiosa. Kaks kõrvutiasetsevat esituld moodustavad kristallilise kaksiknäo. Soovi korral paneb need särama LED tehnoloogia. Brändi logo tõuseb veelgi paremini esile, esiots on laiem ja jõulisem, lisades autole veelgi iseloomu.

Uuendatud ŠKODA OCTAVIA ruumikus on üks oma klassi parimaid. Nii sedaan- kui universaalversiooni salongis on ruumi 1782 mm ja tagaistmetel 73 mm jalaruumi. Pakiruumi suurused on vastavalt mudelile 590 ja 610 liitrit ja alla klapitud tagaistmega kuni 1580 ja 1740 liitrit. OCTAVIA COMBI-l on lisavarustuses elektriliselt avatav tagaluuk.

Uuendus tõi ŠKODA OCTAVIA-sse ka uued info- ja meelelahutussüsteemid. Kõigil neljal süsteemil – Swing, Bolero ning samuti navigatsioonisüsteemidel Amundsen ja Columbus – on nüüd mahtuvuslikud klaasdisainiga ekraanid, mis reageerivad ka õrnale puudutusele. Navigatsioonisüsteemil Columbus on nüüd täismõõdus 9,2-tolline ekraan, tippsüsteemil on soovi korral ülikiire netiühenduse tarvis WLAN-kuumkoht ja LTE-kiirusega SIM-kaardi moodul. Samuti pakub uuendatud ŠKODA OCTAVIA tehnika tipptasemel ühenduvust. ŠKODA Connect jaguneb veebipõhiseks teabe- ja meelelahutusteenuseks ja CareConnect-iks. CareConnect on saadaval kõikidele uuendatud ŠKODA OCTAVIA varustustasemetele (v.a G-TEC).

Uuendatud ŠKODA OCTAVIA on astunud sammu edasi ka abisüsteemide osas ja seda tehnoloogiatega, mis seni on kasutusel olnud ainult keskklassi autodel. Kui OCTAVIA-t kasutatakse pukseerimiseks, võtab haagiseabi aeglasel tagurdamisel roolimise enda juhtida. Prognoosiv jalakäija kaitse täiendab Front Assist süsteemi. Lisaks on veelgi täiustatud parkimisabi. Tagumine radar, pimeala tuvastus ja tagant läheneva sõiduki hoiatussüsteem tagavad ohutud reavahetused ning abistavad parkimiskohalt välja tagurdamisel. Tahavaatekaamera kuvab pardaekraanile auto lähiümbruses toimuva.

Uusi funktsioone on lisandunud ka ŠKODA OCTAVIA lihtsalt nutikatele lahendustele: kohandatav süütevõti, mis võimaldab erinevatel kasutajatel enda jaoks sõiduki seadeid salvestada, samuti soojendusega rool, kokkukäivad lauad esiistmete seljatugede sees, pudelihoidikud, mis võimaldavad plastikpudelite avamist ning universaalversioonil asub pagasiruumis eemaldatav taskulamp.

Mootorivalikusse kuuluvad viis TSI ja neli TDI mootorit ühendavad endas võimsa jõudluse ja madala kütusekulu. Nende kubatuurid jäävad vahemikku 1,0 kuni 2,0 liitrit, võimsused algavad 63 kW-st (84 hj), kõige võimsam mootor on 135 kW (184 hj). Peaaegu kõikidele uuendatud ŠKODA OCTAVIA mootoritele on lisaks manuaalkastile saadaval ka kuue- või seitsmekäiguline DSG-käigukast. ŠKODA pakub 1.8 l TSI ja 2.0 l TDI mootoritele ka 4x4 nelikvedu. Veermiku osas tõuseb esile valikvarustuses olev DCC külgkalde kontrollsüsteem (Dynamic Chassis Control), mis võimaldab juhil eri režiimides (Comfort, Normal ja Sport) juhitavust ja vedrustust reguleerida. Kerged valuveljed jäävad suurusvahemikku 16 kuni 18 tolli ning on saadaval erinevate kujundustega.

ŠKODA salongides üle Eesti on Octavia mudeliuuendus saadaval alates märtsist 2017 aastal.