Bentley Flying Spur liugleb nüüd V8 jõul

  • „Maailma parim neljaukseline luksus-GT“ on nüüd saadaval ka Bentley ülimenuka V8-jõuallikaga
  • Kliendiküsitluste tulemusena keskendutakse rohkem juhi vajadustele, kuna argipäeviti kasutatakse tagaistmeid harvem
  • 4,0-liitrine topelt-turboülelaadimisega V8-bensiinimootor arendab 550 hj võimsust ja 770 Nm pöördemomenti
  • Tippkiirus 318 km/h, 0–100 km/h 4,1 sekundiga
  • Silindrite väljalülitamine 20 millisekundiga ehk ühe kümnendiku silmapilgutuse jooksul
  • Sõiduulatus üle 650 kilomeetri, väiksem heitgaaside CO2 sisaldus
  • 100 kg kergem kui W12 mudel, paranenud kaalujaotus ja manööverdusvõime
  • Põhivarustusse kuulub neli summutiotsa. Lisana on saadaval uued läikivmustad 22-tollised veljed Mulliner Driving Specification
  • Tootmine Bentley kodus Crewe’is – maailma esimeses süsinikuneutraalses luksusautode tehases

Bentley Flying Spur – mida kutsutakse ka maailma parimaks luksussedaaniks – on nüüd saadaval Bentley hästituntud ja äärmiselt eduka V8-mootoriga, mis on alternatiiviks legendaarsele W12-mootorile.

Viimase kümne aasta küsitlused on näidanud olulist nihet Flying Spuri kasutajate seas. Vähenenud on autojuhi poolt sõidutatavate omanike arv, kasvanud aga nende klientide arv, kes ise autot juhivad ja reisijaid kaasa võtavad. Ülemaailmsed uuringud (sealhulgas kaks tarbijauuringut USA-s ja Hiinas) näitasid samuti, et üle 40 protsendi klientidest sõidab vähemalt korra nädalas nii, et reisijad istuvad ka tagaistmetel. Neid andmeid kasutati neljaukselise Gran Turismo-sedaani uusima versiooni väljatöötamisel, keskendudes eelkõige juhi vajadustele, kuid säilitades samas interjööri, kus on ühendatud ülim luksus ja moodsaim tehnika.

Flying Spur V8 pakub rohkem juhile fokuseeritud sõiduelamusi tänu paremale juhitavusele ja isikupärasemale mootorihelile, kui võimaldab tankida harvem ja tekitab vähem CO2.

Sõiduki südameks on Bentley 4,0-liitrine topelt-turboülelaadimisega V8-mootor, mille maksimumvõimsus on 550 hj (404 kW), kuna kahekambriliste turbokompressorite kasutamine võimaldas saavutada pööredemomendiks 770 Nm juba vähem kui 2000 p/min juures.

Kütusesäästu nimel saab V8 osalisel koormusel (vajalik pöördemoment jääb alla 235 Nm ja pöörded alla 3000 p/min) lülitada välja neli silindrit kaheksast. Reisijad mingit muutust ei tunne, väljalülitumine toimub umbes 20 millisekundi jooksul (kümnendik ajast, mis kulub silmapilgutusele).

Flying Spur V8 on 100 kg kergem kui W12-ga versioon, andes sõidukile parema manööverdusvõime ja juhitavuse, samuti äratuntava iseloomu. Uuel mudelil on kasutusel kõik moodsaimad lahendused veermiku ja jõuülekande alal: adaptiivne õhkvedrustus, veojõu suunamine piduritega, sõidudünaamika haldus ja elektriline roolivõimendi – kõik põhivarustusena. Soovi korral saavad kliendid auto veelgi erksamaks muuta, lisades sellele Bentley teedrajava 48 V elektrilise kaldumisvastase süsteemi (Bentley Dynamic Ride) ja elektroonilise nelikroolimise.

Uus Flying Spur on saadaval nii nelja- kui ka viieistmelisena ning sisaldab oma klassi parimat kooslust juhile ja reisijaile mõeldud nutikatest ja vaistlikult kasutatavatest seadmetest. Kogu autotööstuses ainulaadne Bentley pöörlev ekraan on saadaval ka Flying Spur V8-le, sellega käivad kaasas Apple CarPlay, satelliitkaartidelt saadavad realistlikud maastikuvaated ning kohalike ohtude infosüsteemi vahendusel eelhoiatused muudatustest tee- ja liiklusoludes.

Bentley tehnikadirektor Matthias Rabe: „Uuringute, klientide tagasiside ja kasutustrendide põhjal konstrueeriti Flying Spur V8 juhikesksena, kuid pakub samal ajal reisijaile limusiini väärilist täiuslikkust, mugavust ja tehnikat.

Flying Spuri mudelipere on funktsionaalne, kuid samas elegantne. Ta paistab silma Bentley disaini, klassi parima teostuse, autentsete materjalide ja detailidele osutatud tähelepanuga. Uus Flying Spur V8 saab ka moodsaimad juhiabi- ning teabe- ja meelelahutussüsteemid, tagamaks igal sõidul maksimaalset turvalisust ja heaolu.“

Moodne, äärmiselt tõhus V8-mootor

Bentley 4,0-liitrine topelt-turboülelaadimisega V8-mootor arendab maksimumvõimsust 550 hj (404 kW). Kahekambriliste turbokompressorite kasutamine võimaldas saavutada pöördemomendiks 770 Nm juba vähem kui 2000 p/min juures ja hoida seda konstantsena 4500 p/min saavutamiseni.

Kahekambriliste turboülelaadurite eripäraks on kaks eraldatud, paralleelset õhukanalit ühes turbiinikorpuses. Tänu sellele on suur pöördemoment saadaval juba madalatel pööretel. Turbokompressorid asuvad mootori „V“ sees, silindriridade vahel. Heitgaaside teekond mootorist turboülelaaduritesse on seetõttu minimaalne, mis võimaldas omakorda lühendada reageerimisaega ja suurendada tõhusust.

Gaasipedaali kergel vajutamisel säilitavad turboülelaadurid ülelaadimisrõhku – sarnaselt tammile ja selle taga asuvale veevarule –, tänu millele on rõhk kohe olemas, kui gaasipedaali tugevamalt vajutada. See parandab märgatavalt mootori reaktsioonivõimet ja paindlikkust. Suurema koormuse talumiseks on silindrite sisepinnad töödeldud plasmapihustusega, mis tekitab sinna 150 mikroni paksuse, kuid väga vastupidava pinnakatte.

90-kraadine V-kuju, vändakaelte 90-kraadine nurk ja kaheksa täiuslikult tasakaalus silindrit annavad mootorile tema iseloomuliku ja eksimatult äratuntava V8 hääle ning muljetavaldava suutlikkuse: 0–100 km/h spurdile kulub 4,1 sekundit ning tippkiirus on 318 km/h.

Kütusesäästu nimel saab V8 osalisel koormusel – vajalik pöördemoment jääb alla 235 Nm ja pöörded alla 3000 p/min) lülitada välja neli silindrit kaheksast. Reisijad mingit muutust ei tunne, väljalülitumine toimub umbes 20 millisekundi jooksul (kümnendik ajast, mis kulub silmapilgutusele).

Kliendile avaldub see kuni 16-protsendilise kütusesäästuna, mis samuti tähendab pikemat sõiduulatust, väiksemat keskkonnamõju ja harvemaid tankimispeatusi.

Juhile orienteeritud ja vilkam

Flying Spur V8 on 100 kg kergem kui W12-ga versioon, andes sõidukile parema manööverdusvõime ja juhitavuse, samuti äratuntava iseloomu.

Uuel mudelil on kasutusel kõik moodsaimad lahendused veermiku ja jõuülekande alal: adaptiivne õhkvedrustus, veojõu suunamine piduritega, sõidudünaamika haldus ja elektriline roolivõimendi – kõik põhivarustusena.

Eeskujuliku juhitavuse tagamiseks on Flying Spur V8 esi- ja tagasild varustatud kergete, õõnsate põikstabilisaatoritega. Täiendavalt saab tehniliselt täiuslikule adaptiivveermikule soovi korral lisada Bentley teedrajava 48-voldise elektrilise kaldumisvastase süsteemi (Bentley Dynamic Ride) ja elektroonilise nelikroolimise.

Kaldumisvastane süsteem hoiab kontrolli all sõidumugavust ja kere kaldumist kurvides, hoides ära sõitjate liigset kõikumist üksikuid rattaid üksteisest lahti ühendades. Vajadusel suudab süsteem seejärel 0,3 sekundi pärast rakendada 1300 Nm kaldumisvastast momenti, et kere püsiks stabiilselt horisontaalsena.

Uuel, kolmanda põlvkonna Flying Spuril kasutatakse kolmekambrilisi õhkvedrusid, mis eelmise mudeliga võrreldes on 60 protsenti suurema mahuga. See võimaldas suurendada seadistamisulatust alates jäigapoolsest sportlikust seadest kuni luksuslimusiini pehmuseni, sõltuvalt juhi valitud režiimist.

Lisana pakutav elektrooniline nelikroolimine on Flying Spuril täiesti uus funktsioon, mis parandab nii stabiilsust maanteekiirusel kui ka manööverdusvõimet linnaliikluses. Väikese kiirusega manöövritel pöörab süsteem tagarattaid eesmistele vastupidises suunas. See mõjub nagu teljevahe lühendamine ning vähendab pöörderaadiust, muudab auto vilkamaks ja lihtsustab märgatavalt parkimist.

Suure kiirusega manöövrite ajal pöörab süsteem tagarattaid eesmistega samas suunas, sellega paraneb stabiilsus ning möödasõidud ja reavahetused toimuvad rahulikumalt. Elektrooniline nelikroolimine ei tähenda mingeid kompromisse suurel kiirusel stabiilsuse ja väikesel kiirusel mugavuse vahel.

Disaini, materjalide ja koostetöö sulam

Flying Spuri jõuline välisdisain põhineb uuel ja moodsal, kuid eksimatult Bentleyle omasel visioonil. Teise põlvkonna mudeliga võrreldes 130 mm pikem teljevahe muudab uue Flying Spuri väljapaistvamaks ning üle kogu auto pikkuse ulatuvad jooned tugevamaks ja reljeefsemaks.

Flying Spur V8 jaoks on põhivalikus seitse Bentley kerevärvi, mis valiti hoolikalt välja vastavalt auto iseloomule ja vormidele. Kliendid aga võivad oma sõidukile värvi leida ka laiendatud valikus oleva rohkem kui 60 tooni seast, sealhulgas Mullineri ja eritellimusvärvid. Blackline Specification pakub alternatiivi välimuse kroomitud osadele, sinna hulka kuulub ka lisana saadaoleva valgustatud elektrilise Flying B tume versioon. Välimuse esteetikat timmib sportlikumaks uus Styling Specification, mis täiendab Flying Spur V8 võrratuid omadusi.

Põhivarustuses ilmestavad uue V8-mudeli välimust 20-tollised kümne kodaraga värvitud valuveljed ja V8 embleemid esitiibadel, sõiduki tagaosas torkavad silma neli šikki summutiotsa.

Täiesti uue Flying Spur V8 interjöör näitab ilmekalt, kuidas Bentley oskab luua enneolematult luksuslikke ja uuenduslikke reisijateruume. Ainulaadse stiiliga sisemus sai uued, erakordselt mugavad istmed viies värvitoonis nahkkatetega, keskkonsooli alaosa ja armatuurlaud aga on kujundatud Bentley „tiibade“ teemat järgides. Täiendava võimalusena lisab Colour Specification veel nahkkatte 10 värvitooni ning kaks kahevärvilist kombinatsiooni.

Väärisvineerist ehispaneel jookseb üle kogu armatuurlaua ja jätkub ustel, rõhutades siseruumi laiust. Põhivarustusena pakutav Crown Cut Walnut (pähklipuu) tagab reisijateruumile kaasaegse väljanägemise. Viimistlusmaterjalidest on valikus veel seitse vineerisorti ning tehnitsistlik High Gloss Carbon Fibre (läikiv süsinikkiud). Kõigist vineeritüüpidest saab moodustada ka kahevärvilisi vineerpaneele, mis annavad reisijateruumile veelgi šikima ilme. Keskkonsooli esiosa jaoks on lisaks saadaval variant Côtes de Genève.

Ka Bentley ainulaadne pöörlev ekraan on uues Flying Spur V8-s olemas. Kui vajutada mootori käivitusnuppu, pöördub armatuurlaua keskel olev väärisvineerist paneel alla ja selle asemel ilmub nähtavale 12,3-tolline puutetundlik ekraan kolme üksteisest sõltumatu paneeliga. Pöörleva ekraani teisel küljel on kolm elegantset analoognäidikut: välisõhu termomeeter, kompass ja stopper. Kolmas külg on aga täiesti vaba igasugusest digitaaltehnikast ning pakub võimalust nautida väärisvineerist ehispaneeli mustreid.

Tagaistujate käsutuses on kaunilt töödeldud materjalidest valmistatud puutekraaniga kaugjuhtimispult. Nagu valatult keskkonsoolis istuvat kaugjuhtimispulti saab sealt hõlpsasti eemaldada nupulevajutusega ning seejärel puldina kasutada. Sellel on arvukalt kasutusvõimalusi: kõigi päikesesirmide liigutamine, tagaistme massaažifunktsioon, tagumine kliimaseade. Samuti saab puldilt salvestada näiteks meeleoluvalgustuse seadistusi.

Uuenduslik tehnika käsikäes kaasaegse luksusega

Uus Flying Spur sisaldab oma klassi parimat kooslust juhile ja reisijaile mõeldud nutikatest ja vaistlikult kasutatavatest seadmetest. Tänu sisseehitatud SIM-kaardile pole klientidel My Bentley ühenduvusteenuste tarbimiseks enam vaja ise andmesideühendust luua. My Bentley autosisesed ja kaugteenused kujutavad endast pidevalt arenevat teenuste valikut, mis on klientidele kättesaadavad vastava mobiilirakenduse vahendusel nii Apple iOS-i kui ka Androidi platvormil.

Kaugteenused – saadavus erineb piirkonniti – on ligipääsetavad My Bentley mobiilirakenduse kaudu. Funktsioonid on sellisel tasemel, mida meie kliendid meilt ootavad, alates „leia mu auto üles“ ja „lukusta mu auto“ funktsioonidest kuni auto seisundi ja statistikani. Samuti hõlmab see teisi, integreeritud funktsioone, näiteks seisusoojendust (kui see on olemas).

Sõiduki teabe- ja meelelahutussüsteemi võimaluste hulka kuuluvad veel Apple CarPlay, satelliitkaartidelt saadavad realistlikud maastikuvaated ning kohalike ohtude infosüsteemi vahendusel saadavad eelhoiatused muudatustest tee- ja liiklusoludes.

Lisavarustuse valikusse kuuluvad näiteks Rear Seat Entertainment tahvelarvutid, mitmed helisüsteemid kuni oma ala parima, Naim for Bentley süsteemini ning isegi kahele pudelile mõeldud joogijahuti. Kõik need muudavad Flying Spuri tagaistme parimaks kohaks, kus teel olles puhata või tööd teha.

Uus külmutusseadmega pudelijahuti asub tagaistmete vahel käetoe taga. Kaks jahutustaset kindlustavad temperatuuri vahemikus +6°C kuni -6°C ning jahuti saab vastavalt vajadusele varustada mistahes teekonnaks, kuna sinna mahub kas kuus 330-milliliitrist joogipurki, neli pooleliitrist pudelit või kaks täissuuruses (750 ml) šampanjapudelit. Täiesti uus konstruktsioon võimaldas jahuti „kokku pakkida“ palju väiksemaks kui eelmise põlvkonna Flying Spuris ning see ulatub vähem hiiglasliku, 420-liitrise pakiruumi sisse.

Neljaistmelise reisijateruumi puhul ulatub keskkonsool läbi kogu auto eest taha. Neljaistmeline versioon esindab disaini, mugavuse ja luksuse ülimat taset. Selle keskkonsoolis on koht 5-tollise puutetundliku ekraaniga kaugjuhtimispuldile, kahele topsihoidikule, panipaigale ja soovi korral ka juhtmeteta laadimist võimaldavale telefonilaekale. Tagaistmete vahelist käetuge ilmestavad läikivad metallehisosad, selle sees peitub kaks USB-liidest ja 12 V pistikupesa.

Elektriajamiga piknikulauad esiistmete seljatugede tagaküljel liiguvad tööasendisse ühe nupuvajutuse peale. Väärisvineeriga laetud laud pööratakse elektri jõul horisontaalasendisse ning selle tagant ilmub nähtavale nahaga kaetud pind koos pliiatsihoidikuga. Nuppu allavajutatuna hoides pöördub laud oma esialgsesse asendisse tagasi.

Flying Spur muutub veelgi ihaldusväärsemaks

Kõik Flying Spurid valmivad Bentley kodus Crewe’is – maailma esimeses süsinikuneutraalses luksusautode tehases. Flying Spur on Bentley Tallinna esinduses tellimustele avatud.  

Maailma parim luksuslik neljaukseline Gran Turismo-sedaan on nüüd veelgi ihaldusväärsem, olles varasemast rohkem juhile fokuseeritud ja praktilisem, kuid ikka sama kompromissitu luksuse ja kvaliteedi osas.