Lamborghini Countach LPI 800-4. Moodsate supersportautode disaini ja tehnika verstapost uude ajastusse ümber kujundatuna: meie pärand tulevikule.

  • Countachi 50. aastapäeva tähistamisel USA-s The Quail: A Motorsports Gathering nimelisel üritusel toodi avalikkuse ette Countach LPI 800-4
  • Ilmutuslik ja futuristlik erimudel valmib vaid 112 eksemplaris
  • Countachi legendaarne disain ja konstruktsioon on ehedalt esitatud värskes tõlgenduses
  • Ilmutuslik disain kohtub tulevikutehnikaga: V12-mootoriga hübriidajam koos 48 V elektrimootoriga ja superkondensaatoriga annab 780 hobujõudu sisepõlemismootorilt ja 34 hobujõudu elektrimootorilt

Automobili Lamborghini esitles 13. augustil uudismudelit Countach LPI 800-4: futuristlikku eriseeriat, mis avaldab tunnustust Countachi legendaarsele staatusele revolutsioonilise arusaamade murdjana nii disaini kui ka tehnika vallas ning taasloob selle auto 21. sajandi tarvis.

Selle puristlikud jooned on vaevata äratuntavad kui Countachi, moodsate supersportautode ja Lamborghini disaini esiisa pärand. Countach LPI 800-4 vabalt hingav V12-mootor on ühendatud Lamborghini hübriid- ja superkondensaatoritehnoloogiaga. Longitudinale Posteriore (LP) V12 pakutav võrreldamatu sõiduelamus ja hääl on seal täielikult säilinud ning kombineeritud Siánilt pärit hübriidajamiga (I nagu Ibrida). Maksimaalne süsteemivõimsus 814 hj (auto nimes on see ümardatud 800 peale) saavutatakse sisepõlemismootori (780 hj) ja elektrimootori (34 hj) koostöös ning veojõud kantakse teepinnale pideva nelikveo vahendusel. LPI 800-4 saavutab 100 km/h paigaltstardist 2,8 ning 200 km/h 8,6 sekundiga, tippkiirus on 355 km/h.

„Countach LPI 800-4 praegu samamoodi tulevikku vaatav auto nagu oli tema eelkäija,“ ütles Automobili Lamborghini president ja tegevjuht Stephan Winkelmann. „Countach on üks kõige tähtsamaid legende autonduses ning kehastab mitte üksnes Lamborghini tõekspidamisi disaini ja tehnika vallas, vaid esindab ka meie filosoofiat, laiendades piire, saavutades kättesaamatut ja mis kõige olulisem – olles unistuste allikas. Countach LPI 800-4 avaldab austust Lamborghini pärandile, ent pole tagasivaatav, vaid kujutab seda, millisena 1970ndate ja 1980ndate aastate legendaarne Countach oleks sel aastakümnel eliitsupersportautoks kujunenud. Ta järgib Lamborghini traditsioone tulevikukuulutajana ning uute disaini- ja tehnikasuundade avastajana, jäädes truuks margi geenidele. See on Lamborghini, mis oma iseloomuga väljendab margi püsivat ja emotsiooneäratavat jõudu – alati inspireeriv ja põnev näha, kuulda ja eelkõige sõita.“

Countach – moodsa supersportautode disaini esiisa

Lamborghini Countach LPI 800-4 on hõlpsasti tuvastatav kui Countachi põlkondade järeltulija ning kinnitab algupärase Countachi disaini kestvat mõju. Countach oli 1980ndatel aastatel plakatikangelane ning ülilahedate autode ja elustiili sümbol. Countachi nimi – mis tuleneb piemonte murde üllatust ja imetlust väljendavast sõnast ning hääldub umbes nagu „kuuntatš“ – on üks väheseid Lamborghini mudelite hulgas, mis ei ole seotud härjavõitlusega.

„Esimene Countach on juba mitmeid aastaid meie Centro Stiles mudelina väljas,“ selgitas Centro Stile juhataja Mitja Borkert. „Millal iganes ma seda vaatan, tekitab see külmajudinaid ning on nii mulle kui ka kogu disainimeeskonnale meeldetuletuseks, et me disainiksime kõik tuleviku Lamborghinid teedrajavate ja futuristlikena. See on meie DNA lahutamatu osa, tuum, kui soovite. Esimene Countach kujundas Lamborghini disainigeene rohkem kui ükski teine auto, uus Countach tõlgib selle ebatavalise ja rahutu iseloomu tuleviku keelde.“

Countachi iseloomulik siluett koos selle lahutamatu pikijoonega, mis jookseb autoninast -sabasse, teravad kandid ja isikupärane kiilukuju uuendasid nii moodsate supersportautode disaini kui ka hilisemaid Lamborghini mudeleid. Nüüd, üle 20 aasta hiljem arendab Countach LPI 800-4 Countachi viie põlvkonna tüüpilisi vorme edasi, need on siin kontsentreeritud legendaarse autodisaini kõige ehedamasse teostusesse.

Lõpptulemus on puhas ja selge ning sisaldab viiteid LP 500 ja LP 400 seeriaversioonidele. LPI 800-4-le iseloomulikku Countachi nägu andes saadi esiluugi enesekindlate joonte, pika ja madala esivõre ja esitulede ning kuusnurga teemaga flirtivate rattakoobaste loomisel inspiratsiooni versioonist Quattrovalvole. Suure kaldega klaaside puhul võeti aluseks algupärast Countachi meenutavad sirgjooned, mis piirnevad jõulise ja puhta pikijoonega autoküljel. Autol puudub eraldiseisev tagatiib ning õhukogujad on sujuvalt integreeritud jõulistesse „õlgadesse“, mida kaunistavad Countachile omased „ribikardinad“. Legendaarsed ja aerodünaamiliselt võimsad NACA-õhukogujad lõikuvad sügavale Countach LPI 800-4 külgedesse, kuna iseloomulikud Periscopio-jooned jooksevad üle katuse sõiduki tagaosa poole, olles eriti hästi nähtavad pealtvaates ja otsekui voolates autopära suunas.

Countach LPI 800-4 tagaosa on hetkega tuvastatav tänu selle pööratud kiilu kujule. Tagakaitseraud järgib madalamat, elegantsemat joont ning tagatulemoodulid on kujundatud hexagonita-disaini vaimus. LPI 800-4 saab Countachi mudelkonnale tüüpiliselt neli summutiotsa, neid ümbritseb süsinikkiust tagadifuusor. Juht ja kaasreisija pääsevad autosse loomulikult kuulsate, ülespoole avanevat tiibuste kaudu, mis kõigepealt võeti kasutusele just Countachil ja said sestpeale V12 Lamborghinide sümboliks.

Uue ajastu suutlikkus

Countachi V12-mootor on sama legendaarne kui disain. Algupärane Countach sai pikiasendis keskmootori koos ettenihutatud sõitjateruumiga, seda täiendasid vormel-1-autodele sarnaselt külgedele paigutatud radiaatorid, mootorist eespool asuva käigukasti ja ruumiline toruraam. See oli revolutsiooniline lähenemine nii sportautode konstruktsioonile kui ka väljanägemisele. Mootori asend valiti selline parema kaalujaotuse ja tasakaalu nimel ning loomulikult pakkusid vabalt hingavad kaksteist silindrit kõige emotsiooneäratavamat tippsuutlikkust. Countachi loomisel arendati edasi parimaid olemasolevaid tehnoloogiaid ning seda tulevikkuvaatavat filosoofiat peegeldab ka Countach LPI 800-4. Selles on kasutusel Lamborghini tänapäevased parimad tehnilised lahendused, et suutlikkus oleks niisugune, mida oodatakse 2021. aasta Countachilt.

„Algupärase Countachi välja töötanud konstruktorite meeskond viis edasi Lamborghini teedrajavat tehnilist lähenemisviisi, mille tulemuseks olid ootamatud uuendused ja parima suutlikkusega seeriaauto,“ rääkis Lamborghini tehnikadirektor Maurizio Reggiani. „Sellest vaimust kantud on kogu Lamborghini uurimis- ja arendustöö, mille üheks viljaks on ka LPI 800-4 teedrajav hübriidtehnika. Samuti emotsiooneäratav sõiduelamus ja tippklassi suutlikkus, mida oodatakse Lamborghini V12 lipulaevalt.“

6,5-liitrine Lamborghini V12-mootor arendab 780 hobujõudu ja on ühendatud käigukasti külge paigaldatud 48-voldise elektrimootoriga, mis pakub täiendavat 34 hobujõudu võimsust, silmapilkset reageerimist ja paremat suutlikkust. Niisuguse uuendusliku ja ainulaadse arhitektuuri töötas Lamborghini välja Siáni jaoks – see on ainus kerghübriidajam, kus elektrimootori ja rataste vahel on otseühendus, kuid samas säilitab ka V12-mootori iseloomu selle ehedaimal kujul. Elektrimootorit toidetakse superkondensaatorist, mis on kolm korda võimsam kui sama massiga liitium-ioonaku.

Monokok-kandmik ja kõik kerepaneelid valmistatakse süsinikkiududest, mis pakuvad korraga nii optimaalset kergust kui ka erakordset väändejäikust. Countach LPI 800-4 kuivmass on 1595 kg, mis teeb kuivmassi ja võimsuse suhteks 1,95 kg/hj. Välimuses on süsinikkiud nähtavad esisplitteril, esiakna ümber ja peeglikorpustel, mootorikatte õhukogujal ja uksealustel liistudel, samuti on teatud interjööridetailid süsinikkiumustriga. Liikuvad õhuavad on valmistatud ultramoodsa 3D-printimistehnoloogiaga ning fotokromaatiline katus – mis nupuvajutuse peale muutub läbipaistvaks – on justkui meeldetuletus, et vaatamata ajaloost ammutatud inspiratsioonile saab sellest autost 21. sajandil menukas materjal arvutiekraanide taustapiltidele.

Maailma-esmaesitlus USA-s

Countach LPI 800-4, mis toodi avalikkuse ette autoüritusel The Quail: A Motorsports Gathering, oli värvitoonis Bianco Siderale, mille valge põhitoon sisaldab ka sinise pärlmutri varjundeid. Kerevärv on sarnane Ferruccio Lamborghini isikliku Countach LP 400 S-i omaga, seda täiendab traditsioone järgiv mustast ja punasest nahast interjöör. Interjöörist võib leida ka algupärase Countachi disainivõtteid, mis on kohendatud moodsa auto konteksti. Klassikaline luksuslik nahkpolsterdus spetsiaalse konstruktsiooniga komfortistmetel ja armatuurlaual on kaunistatud geomeetrilise tikandiga, mille ruudumotiividega muster viitab 1970ndate aastate disaini ja tehnika julgele stiilile ja optimismile.

Countach LPI 800-4 20- (ees) ja 21-tollised (taga) veljed kujundati 1980ndate aastate „telefonistiilis“ ning nendele tõmmatakse Pirelli Pirelli P Zero Corsa rehvid, kuna rataste sees asuvad süsinikkeraamilised pidurid.

Countach LPI 800-4 eriseeria autode omanikud saavad valida hulga traditsiooniliste kerevärvide seast, mis enamasti on tavavärvid, näiteks legendaarne Impact White, Giallo Countach ja Verde Medio. Samas pakub kaasaegne värvipalett ka modernseid toone, enamasti metallikvärve nagu Viola Pasifae või Blu Uranus.

LPI 800-4 ainulaadsele 8,4-tollisele keskekraanile on koondatud auto funktsioonide, muuhulgas ühenduvuse ja Apple CarPlay haldamine. Samuti on seal ainulaadne nupp kirjaga „Stile“ (Disain) – selle vajutamisel selgitatakse Countachi disaini tagamaid auto privilegeeritud publikule.

Eriseeria mudelit valmistatakse vaid 112 tükki. „LP 112“ oli ettevõttesiseses asjaajamises projekti number, millega töötati välja algupärane Lamborghini Countach. Tellijad kõikjal maailmas saavad oma Countach LPI 800-4 kätte alates 2022. aasta esimesest kvartalist ning nende osaks langeb privileeg juhtida tuleviku tarvis ümberkujundatud osakest autonduse ajaloost.

Lehekülg viimati uuendatud: 06.09.2021