Porsche esitleb – Cayenne Coupé

Porsche laiendab oma Cayenne’i mudeliperekonda. Ülimenuka linnamaasturi kolmanda põlvkonna valikusse lisatakse veelgi sportlikum sõiduk – Cayenne Coupé. „Coupé evib kõiki praeguse Cayenne’i tehnilisi põhiomadusi, kuid tal on veelgi dünaamilisem disain ja uued tehnilised detailid, mis muudavad auto edumeelsemaks, atleetlikumaks ja emotsionaalsemaks,“ ütles Porsche AG juhatuse esimees Oliver Blume. Uue Cayenne’i mudeli eripärade hulka kuuluvad moodsamad jooned koos täiesti ainulaadse tagaosaga, adaptiivne tagaspoiler, eraldi tagaistmed ja kaks katusekontseptsiooni – põhivarustusse kuuluv fikseeritud panoraam-klaaskatus ja lisana pakutav süsinikkatus.

Järsult langev katusejoon mõjub ennenägematult elegantselt

Dünaamilisemad proportsioonid koos teistsuguste disainielementidega annavad uuele Cayenne Coupéle ennenägematu elegantsi. „Oluliselt järsemalt tagaosa suunas langev katusejoon laseb Cayenne Coupél paista veelgi dünaamilisemana ning muudab selle oma segmendi kõige sportlikuma väljanägemisega mudeliks,“ ütles Porsche peadisainer Michael Mauer. Seda efekti tugevdab kupeele iseloomulikku siluetti rõhutav katusespoiler. Esiklaas ja A-piilar on rohkem kaldus kui Cayenne’il, kuna katuseserv lasti 20 millimeetrit madalamale. Uue kujuga tagauksed ja tagumised rattakoopad tegid sõiduki „õlgade“ kõrguselt 19 millimeetrit laiemaks, lisades oma panuse jõulisse üldmuljesse. Tagumine registrimärk on kaitseraua sisse integreeritud ja loob mulje, nagu oleks sõiduk maale lähemal.

Adaptiivne katusespoiler tegi Cayenne Turbost esimese linnamaasturi, kus selline aktiiv-aerodünaamika kasutusele võeti. Uuel Cayenne Coupél kasutatakse sama lahendust edasiarendatud kujul. Kõigil Cayenne Coupé mudelitel on katusespoiler koos uue adaptiivse tagaspoileriga, moodustades osa Porsche aktiiv-aerodünaamika paketist (PAA). Harmooniliselt auto siluetti sulanduv spoiler avaneb kiirusel üle 90 km/h 135 millimeetri võrra ja parandab tagarataste haardumist, kuna PAA tõstab samal ajal tõhusust.

Panoraam-klaaskatus põhivarustuses, lisana on saadaval süsinikkatus

Uue Cayenne Coupé põhivarustuse osaks on 2,16-ruutmeetrise pinnaga mitteavanev panoraam-klaaskatus. 0,92-ruutmeetrine klaaspind tagab kõigile reisijaile erakordse avarustunde, kuna integreeritud rulookardin kaitseb päikesepaiste ja külma eest. Soovi korral saab kupeele tellida ka reljeefse süsinikkatuse. Selle keskel jooksev rant annab katusele sportautole iseloomuliku välimuse, meenutades Porsche 911 GT3 RS-i. Süsinikkatus kuulub osana ühte kolmest sportpaketist. Need paketid sisaldavad veel Sport Design-elemente, uusi kergemaid 22-tolliseid velgesid GT Design, klassikalisest ruudulisest riidest kesksiilusid istmetel ning süsiniku- ja Alcantara-kattega ehisosi interjööris. Cayenne Turbo Coupé puhul kuulub paketti ka sportlik väljalaskesüsteem.

Sõidumugavuse tagavad neli sportistet

Uus Cayenne Coupé pakub ohtralt ruumi kuni neljale inimesele. Ees tagavad erakordse mugavuse ja optimaalse külgtoe integreeritud peatugedega ja kaheksas suunas reguleeritavad nahkkattega sportistmed. Coupé põhivarustusse kuulub tagaiste, millel on kahe eraldi istme omadused. Selle asemele saab soovi korral lisatasuta tellida 2+1-komfortistmed, mis on kasutusel ka Cayenne’il. Taga istutakse 30 millimeetri võrra madalamal kui Cayenne’is, mis tähendab, et vaatamata sõiduki sportlikult madalale siluetile leidub pearuumi ikkagi ohtralt. Pakiruumi maht on argieluks igati sobilik 625 liitrit ning tagaistmete allaklappimisel kasvab see 1540 liitrini (Cayenne Turbo Coupé: 600 kuni 1510 liitrit).

340- või 550-hobujõulised turbomootorid

Uue Cayenne Coupé erakordselt dünaamilised jooned ja teistsugused disainielemendid eristavad seda selgelt Cayenne’ist. Samal ajal on kupeel kasutusel kõik kolmanda põlvkonna tehnilised lahendused – võimsad jõuallikad, uuenduslikud veermikusüsteemid, digitaalne näidikuplokk ja juhtimiskontseptsioon ning igakülgne ühenduvus.

Turuletulekul on Cayenne Coupéle saadaval kaks suure võimsusega mootorit. Kolmeliitrise töömahuga kuuesilindriline turboülelaadimisega mootor arendab 250 kW (340 hj) võimsust ja kuni 450 Nm pöördemomenti. Sport Chrono-paketiga seeriaautod läbivad tavapärase 0–100 km/h kiirenduse 6,0 sekundiga, lisana pakutava sportpaketi olemasolul kahaneb see aeg 5,9 sekundini. Sõiduki tippkiirus on 243 km/h. Tippversioon Cayenne Turbo Coupé saab topeltturboga neljaliitrise V8-mootori, mille võimsus on 404 kW (550 hj) ja maksimaalne pöördemoment 770 Nm. Cayenne Turbo jõuab paigaltstardist kiiruseni 100 km/h 3,9 sekundiga ning selle tippkiirus on 286 km/h.

Rikkalik põhivarustus

Uus Porsche Cayenne Coupé on juba tellitav ning jõuab esindustesse suve alguses. Cayenne Coupé hinnad algavad Eestis 84 200€ eurost ja Cayenne Turbo Coupé hinnad 147 700€ – hinnad sisaldavad 20% käibemaksu. Rikkaliku põhivarustuse hulka kuuluvad 20-tollised valuveljed, nahkkattega istmed, parkimisandurid ees ja taga koos tagurduskaameraga, Porsche aktiivvedrustus (PASM), Sport Chrono-pakett, hulgaliselt turvavarustust ja palju muud.

Cayenne Coupé: kütusekulu keskmiselt 9,4–9,3 l/100 km, CO2-heitme hulk keskmiselt 215–212 g/km

Cayenne Turbo Coupé: kütusekulu keskmiselt 11,4–11,3 l/100 km, CO2-heitme hulk keskmiselt 261–258 g/km

Kütusekulu ja heitgaaside CO2 sisaldus määrati vastavalt kergsõidukite ülemaailmse ühtlustatud katsemenetluse (WLTP) nõuetele. Sellest tuletatud NEDC-tsükli näitajaid tuleb hetkel samuti ära tuua. Neid väärtusi ei saa võrrelda varem kasutatud NEDC-mõõteprotseduuril saadutega.

Kütusekulu ja süsinikdioksiidi heitkoguse teatmik, mis sisaldab andmeid kõigi uute sõiduautomudelite kohta, on tasuta saadaval kõigis uute sõiduautode müügikohtades ja elektrooniliselt nähtav Maanteeameti veebilehel aadressil https://eteenindus.mnt.ee/public/heitkogusteteatmik/heitkogusteTeatmik.jsf