Võistlusrajalt maanteele: uus Lamborghini Huracán STO

  • Squadra Corse võidusõiduteadmised kontsentreeritud kujul, mis pärinevad Lamborghini Huracán Super Trofeo EVO ja GT3 EVO võistlusautodelt, on nüüd saadaval tänava-legaalses supersportautos
  • Ainulaadne Lamborghini kergkonstruktsioon koos parima aerodünaamika ja võistlusauto lahendustega tagab kõigi aegade kõige vahetuma sõidutunde
  • Võimsus 640 hj (470 kW), pöördemoment 565 Nm 6500 p/min juures, massi ja võimsuse suhe 2,09 kg/hj, kiirendus 0–100 km/h 3,0 sekundiga, pidurdus 100–0 km/h 30,0 meetriga, 200–0 km/h 110,0 meetriga, kiirus ja juhitavus rajarekordite saavutamiseks

Huracán STO ehk Super Trofeo Omologata on maanteel kasutamiseks sobilik supersportauto, mille loomisel oli inspiratsiooniks Lamborghini Squadra Corse ühe-margi-võistlussari, kus omavahel võetakse mõõtu Huracán Super Trofeo EVO roolis. Teine inspiratsiooniallikas oli Huracán GT3 EVO, mis on kaks korda võitnud Daytona 24 tunni sõidu ja kaks korda Sebringi 12 tunni sõidu.

Tagaveolise Huracán STO vabalt hingav V10-mootor arendab 640 hj (470 kW) ja 565 Nm 6500 p/min juures ning tagab meeliülendava kiirenduse: 0–100 km/h 3,0 sekundiga ja 0–200 km/h 9,0 sekundiga. Tippkiirus on 310 km/h. Aga tema süda tuksub võidusõiduauto emotsioonide saatel. Ülitõhus aerodünaamika, laialdane kergmaterjalide kasutamine, vahetu rool ja esmaklassilised pidurid tagavad, et Huracán STO tekitab võistlusrajale omaseid emotsioone ka igal maanteesõidul.

Huracán STO on Lamborghini Squadra Corse pärandi puhtaim kontsentraat, kuhu on otse üle võetud Huracán Super Trofeo EVO tehnika ja mis toetub Huracán GT3 EVO ainulaadsele saavutusele, kolmele järjestikusele võidule Daytona 24 tunni sõidul,“ ütles Automobili Lamborghini juhatuse esimees ja tegevjuht Stefano Domenicali.

Tehnikadirektor Maurizio Reggiani lisas: „Huracán STO pakub imeliselt tasakaalustatud, kerge ja tõhusa aerodünaamikaga supersportauto elamusi, peegeldades Super Trofeo sõidutunnet ja emotsioone. See on seadistatud täpselt maailma kõige nõudlikumatele võistlusradadele sobivaks, ent loodud siiski tänavasõiduks. Meie Super Trofeo ja GT3 võidusõiduprogrammidest pärit tehnilised lahendused ja sealt ammutatud teadmised on Huracán STO tarvis lihvitud selliseks, et juht saab iga päev kogeda võidusõitja emotsioone tänavalegaalses Lamborghini supersportautos, mis on võistlusrajal võimeline rekordeid purustama.

Täiusliku aerodünaamika ja kergkonstruktsioonidega supersportauto

Huracán STO saab täiesti uue välisdisaini, kus Lamborghinile omast siluetti on õhuvoolu optimeerimiseks kohendatud. Peadisainer Mitja Borkert: „Võidusõiduautod on alati meie disaini jaoks oluline inspiratsiooniallikas. Huracán STO peegeldab Huracáni võidusõiduautodele pärit tehnika rakendamist rafineeritud vormis, see on nähtav igas esteetilises pisiasjas.“

Huracán STO põhineb võidusõidus möödapääsmatule aerodünaamilisele tõhususele ja kergkonstruktsioonidele. Huracán STO kehastab põhimõtet, mille kohaselt järgib Lamborghini disain alati funktsiooni. Võistlussõidukist inspireeritud tänavasõiduauto puhul kehtib see veelgi enam. Huracán STO sündis Lamborghini arendusosakonna, disainiosakonna ja võidusõiduosakonna – Squadra Corse – koostöös ning iga selle joon ja detail on esteetiliselt silmapaistvad, samal ajal aga ka parima üldise suutlikkuse tagamiseks optimeeritud.

Squadra Corse võistlusautodest inspireeritud aerodünaamikalahendustest on kõige olulisemad järgmised.

Õhuvõtuavade, esisplitteri ja õhutusribidega esiosa

Esiluuk, tiivad ja esikaitseraud moodustavad ühe suure tervikliku esiosa, mis kannab Lamborghini inseneride loodud nime cofango – sõnadest cofano (mootorikate) ja parafango (tiib). Esikaitseraua osa on seejuures inspireeritud klassikalisest Lamborghini Miurast ja märksa uuemast Sesto Elementost. Selline lahendus on mitte ainult kaalult kerge, vaid võimaldab võidusõidus ka kiiret ligipääsu.

Uued õhuvõtuavad esiluugis suurendavad keskradiaatorit läbiva õhuvoolu ja soodustavad sellega mootori jahutust, kuid aitavad ka tekitada aerodünaamilist surujõudu. Cofango üheks osaks on ka uus esisplitter, mis suunad õhuvoolu uue konstruktsiooniga autopõhjale ja seejärel tagadifuusorile.

Esiosa kuju juhib õhuvoolu esitiibade ülaossa, kus asuvad õhutusribid peavad maksimeerima õhu väljumist rattakoobastest – tänu sellele seal rõhk väheneb ja esisillale mõjuv aerodünaamiline surujõud kasvab. Esiosa küljeprofiil suunab õhuvoolu ümber esirataste, vähendades õhutakistust.

NACA-õhukogujatega tagatiivad

Super Trofeo EVO baasil loodud uued tagatiivad aitavad vähendada auto rindpindala ja seeläbi ka õhutakistust, ent samal ajal suurendavad ka tagaosale mõjuvat aerodünaamilist surujõudu ja parandavad auto üldist aerodünaamilist kasutegurit. STO tagatiibadesse integreeritud NACA-õhukogujad tagavad mootorile põlemisõhu, kuna lühendatud õhukanal vähendas staatilisest rõhust tingitud kadusid 30% võrra.

Mootorikate koos õhukogujaga

Uue kujuga mootorikate sai integreeritud õhukoguja, parandamaks mootoriruumi jahutust. Mootorikatte raamiga integreeritud spetsiaalsed õhusuunajad tegelevad õhukogujast saabuva õhuvooluga vastavalt mootori ja väljalaskekollektori jahutusvajadustele.

Püststabilisaator

Integreeritud püststabilisaator ehk „haiuim“ mootorikattel parandab STO dünaamikat eriti kurvisõidul, kui õhuvool mõjutab seda nurga all ja tekitab stabilisaatori külgedel rõhkude erinevuse, mis omakorda aitab stabiliseerib kurvis pööramist. Püststabilisaator aitab samuti õgvendada tagumisele antitiivale jõudvat õhuvoolu, suurendades tiiva tõhusust kurviläbimisel.

Reguleeritav tagatiib

Käsitsi hõlpsalt reguleeritav uus tagatiib optimeerib auto aerodünaamilist tasakaalu ja õhutakistust sõltuvalt raja iseloomust. „Kahekorruselise“ tiiva esimest osa saab aerodünaamilise surujõu muutmiseks pöörata kolme asendisse. Tiiva eesmise ja tagumise elemendi vahele jäävat pilu vähendades kasvab rõhk tiiva peal, mis omakorda kiirendab õhuvoolu ja vähendab rõhku eesmise elemendi all. Auto aerodünaamilist tasakaalu saab sel viisil muuta 13% ulatuses, kohandades STO-d erinevatele sõidustiilidele ja -tingimustele. 

Pidurite jahutus parima suutlikkuse saavutamiseks

Uued esipidurite jahutusõhu kogujad on mõeldud uute CCM-R-pidurite ketaste ja sadulate jahutamiseks, esiosa ülapoolel asuvad õhutusribid aga aitavad rattakoobastest kuuma õhku eemaldada. Tagaosast leiab ka täiendavad, sealhulgas põhjaalused õhuvõtuavad ning optimeeritud spoilerid.

Aerodünaamika kui tervik

Huracán STO saavutas oma klassi parima aerodünaamilise surujõu tänu tagaveoliste autode parimale aerodünaamilisele tasakaalule. Just aerodünaamikaga saavutatav koormus oli võtmetegur kurvisõiduomaduste täiustamisel. Üldine kasvas 37% ning Huracán Performantega võrreldes kasvas aerodünaamiline surujõud koguni 53%.

Kergkonstruktsioonid

Huracán STO juures kasutatakse süsinikkiudu rohkem kui 75 protsendil kere välispaneelidest. Keerukad struktuurid on valmistatud ühe tervikliku detailina, mis võimaldab need teha tugevamad ja vähendada kaalu tänu väiksemale kinnituspunktide arvule.

Oma kergtehnoloogia alast oskusteavet rakendades kasutas Lamborghini arendusosakond tagatiibade valmistamiseks mitmekihilist süsinikmaterjali, nagu seda tehakse kosmosetehnikas. Tänu sellele pruugitakse Huracán STO juures 25% vähem süsinikkiudu, ent konstruktsioonijäikus ei muutunud. Huracán STO kuivamass on 1339 kg ehk 43 kg vähem kui juba niigi kergel Huracán Performantel.

Huracán STO esiklaas on seejuures 20% kergem ning tema magneesiumisulamist veljed on parima tugevuse-kaalu suhtega, aidates veelgi säästa kaalu võrreldes samasuguse tugevusega alumiiniumvelgedega.

Magneesiumvelgedele paigaldatakse Bridgestone Potenza rehvid, mis on saadaval kahes versioonis: ühed maanteel kasutamiseks, teised pigem ringrajale mõeldud.

Huracán STO – Lamborghini Squadra Corse kogu tema olemuses

Mootori käivitamise hetkest alates erutab Huracán STO iga detail võidusõitja meeli. Huracán STO südameks on Huracán EVO ja Super Trofeo vabalthingav V10-mootor, mis arendab võimsust 640 hj (570 kW) ja pöördemomenti 565 Nm 6500 p/min juures.  Laiema rööpme, vedrustuse jäigemate pukside, spetsiaalsete põikstabilisaatorite ja Lamborghini MagneRide 2.0-ga pakub STO võidusõiduauto elamusi, kuid samal ajal ka mugavat maanteesõitu. Mootor on häälestatud väga sportlikuks ja erksaks nagu võidusõidus, reageerib pedaali vajutamisele silmapilkselt ning selle hääl muutub pöörete tõustes teravamaks. Käiguvahetuste kiirust on veelgi tõstetud.

Lamborghini tagarattaroolimine ning kiirem fikseeritud rooliülekanne on mõeldud võidusõiduoludesse ning loob võimalikult lähedase seose juhi, auto ja raja vahel: juht on asfaldiga otseühenduses, tunnetades auto tagasisidet oma sõrmedega. STO võidusõidupärand ja tehnika täiustavad igakülgselt tema võimet kurve kiiremini läbida, maksimeerides haardumist kurvist väljumisel. Huracán STO tõestab, et võidusõidud võidetakse kurvides, mitte sirgetel.

ANIMA kolm uut sõidurežiimi

Kolm uut sõidurežiimi tõestavad Huracán STO sportlikku vaimu, mis keskendub võimalusele kiiresti sõita: STO, Trofeo ja Pioggia. Vaikimisi kasutatav režiim STO on mõeldud maanteesõiduks ja kurviliste teede nautimiseks. Sõiduki dünaamikasüsteem Lamborghini Veicolo Dinamica Integrata (LDVI) on igakülgselt optimeeritud kõikvõimalike teeoludega ning seda toetab vedrustuse maanteesõiduks sobilik seadistus. Stabiilsuskontrolli süsteemi ESC võib maksimaalse sõidunaudingu saavutamiseks välja lülitada, kuid see jääb ikkagi juhti abistama.

Trofeo režiimis on kõik süsteemid optimeeritud kuivale asfaldile ja parima ringiaja saavutamisele ringrajal. LDVI tagab maksimaalse suutlikkuse vastavate veojõu suunamise ja haardumiskontrolli strateegiatega nii sirgekiirenduste tarvis (ESC sisse lülitatud) kui ka ringrajal (ESC välja lülitatud). Uus pidurite temperatuuriseire (BTM) algoritm võimaldab juhil pidevalt jälgida pidurisüsteemi temperatuuri ning hoida kontrolli all selle komponentide kulumist kogu nende tööea vältel.

Pioggia (vihm) optimeerib haardumiskontrolli, veojõu suunamise, tagarattaroolimise ja ABS-i märja asfaldi tarvis. Haardumiskontrolli süsteem ja pidurisüsteem kalibreeritakse nii, et haardumise kaod ja mootori pöördemomendi piirangud oleksid minimaalsed, LDVI kaasabil suunatakse teepinnale ainult märgades oludes vajalik moment. Veojõu suunamise süsteem töötab samuti madala haarduvuse tingimustes ning tagab kurvide parema läbimise, kuna vedrustus on kalibreeritud maksimaalse haarduvuse saavutamiseks ja kaalujaotuse muutuse parandamiseks.

Uus CCM-R-pidurisüsteem

Huracán STO võidusõidupäritolu paistab selgelt välja tema pidurisüsteemist. Brembo CCM-R-pidurite loomisel võeti ülima vastupidavuse saavutamiseks arvesse vormel-1 autodelt pärit kogemusi materjalide alal. CCM-R-pidurikettad evivad neli korda paremat soojusjuhtivust kui tavalised keraamilised komposiitpidurid (CCB). Koormustaluvus on 60% parem, maksimaalne pidurdusvõimsus kasvas 25% ning pikisuunaline aeglustus 7%. Kõik see kokku tagab usaldusväärselt ühtlase pidurdamise mistahes oludes: pidurid on sportliku tunnetusega, suurepäraselt doseeritavad ja seega sobilikud ringrajal pruukimiseks.

Huracán STO interjöör – loodud otstarbest lähtuvalt

Huracán STO interjöör peegeldab välimuses nähtut: laialdane süsinikkiu rakendamine, sealhulgas täielikult süsinikkiust valmistatud sportistmed, Alcantara-polstrid koos süsinikkiust kattepaneelidega (Lamborghini Carbon Skin), süsinikkiust põrandamatid tavapärast vaipade asemel ning täielikult süsinikkiust valmistatud kerged ukspaneelid ning ukselinke asendavad aasad.  Neljapunkti-turvavöödega turvakaar ja kiivrite hoidmiseks mõeldud eesmine pakiruum rõhutavad Huracán STO võidusõidugeene. Titaanisulamitest valmistatud turvakaare konstrueerimisel oli abiks meie tehnikapartner Akrapovič. Turvakaar ise on 40% kergem kui samasugused roostevabast terasest konstruktsioonid.

Uue kasutajaliidese (HMI) Huracáni puuteekraan kuvab mitmeid auto funktsioone, sealhulgas sõidurežiimi, LDVI-süsteemi, rehvirõhkusid ja piduritemperatuure. Täieliku võrguühendusega telemeetriasüsteem võimaldab Huracán STO juhil jälgida ja salvestada oma sooritusi ning neid hiljem analüüsida Lamborghini UNICA rakenduse abil.

Huracán STO omanikud saavad täielikult isikupärastada nii oma auto välimust kui ka interjööri rikkalikke võimalusi pakkuva Ad Personam programmi kaudu, kus värvi- ja viimistluskombinatsioonide ning võidusõidustiilis kleebiste hulk on piiramatu. Isikupärastatud disaini kontseptsioon on Huracán STO-le loomupärane täpselt sama moodi, nagu stardiruudustikus kohti sisse võtvatele Huracán Super Trofeo autodele, mis kõik on oma ainulaadse värvi ja kujundusega. Näidiskujundus värvitoonides Blu Laufey (helesinine) ja Arancio California (oranž) toob ilmekalt esile Huracán STO noorusliku ja sportliku võidusõiduvaimu.

Lamborghini Huracán STO hinnad

Uue Lamborghini Huracán STO hind algab 299 294 eurost (koos km-ga), mudel on tellimustele avatud.
 

 

Tehnilised andmed – Lamborghini Huracán STO

KANDMIK JA KERE

Kandmik

Alumiiniumist ja süsinikust valmistatud hübriidkandmik

Kere

Kere välispaneelid alumiiniumist ja suures osas komposiitmaterjalist, esiosa (Cofango) süsinikkiust

Vedrustus

Alumiiniumist topeltõõtsharkidega vedrustus

Vedrud ja amortisaatorid

Terasvedrud ja vedelikamortisaatorid, elektromagnetiline amortisaatorite juhtimissüsteem MagneRide

Elektrooniline stabiilsus-kontrolli süsteem (ECS)

ESC/ABS on seadistatavad ANIMA kaudu, ESC on väljalülitatav

Roolisüsteem

Elektromehaaniline roolivõimendi, tagarattaroolimine, rooliülekanne 13,4:1

Pidurid

Kahekontuuriline hüdrauliline vaakumvõimendiga pidurisüsteem, 6 kolviga alumiiniumsadulad ees, 4 kolviga alumiiniumsadulad taga

Pidurikettad

CCM-R süsinikkeraamilised kettad, ventileeritavad ja läbipuuritud
∅390×34 mm ees, ∅360×28 mm taga

Standardrehvid

Bridgestone Potenza 245/30 R20 (ees) – 305/30 R20 (taga)

Standardveljed

8,5J × 20 (ees) – 11J × 20 (taga)

Peeglid

Elektriajamiga välispeeglid

Turvapadjad

Kaheastmeliselt avanevad täismõõdus eesmised turvapadjad
Täismõõdus külgturvapadjad
Põlveturvapadjad teatud turgudel

MOOTOR

 

Tüüp

10-silindrit V-asetuses, nurk silindriridade vahel 90°, kütuse topeltpritse IDS+MPI

Töömaht

5204 cm3

Silindri läbimõõt/kolvikäik

Ø84,5 × 92,8 mm

Klapiajam

Astmeteta reguleeritavad nukkvõllid sisse- ja väljalaskes

Surveaste

12,7:1

Maksimaalne võimsus

470 kW / 640 hj  8000 p/min juures

Maksimaalne pöördemoment

560 Nm 6500 p/min juures

Heitmeklass

EURO 6 – LEV 3

Heitgaaside järeltöötlus

Kaks lambdaanduriga katalüsaatorit

Jahutussüsteem

Vee- ja õlijahutussüsteem

Mootori juhtseade

Bosch MED 17 Master Slave

Õlitus

Kuivkarter

JÕUÜLEKANNE

 

Tüüp

Tagavedu, mehaaniline iselukustuv diferentsiaal

Käigukast

7-käiguline topeltsiduriga käigukast LDF, käiguvahetuste tunnuskõveraid saab muuta ANIMA abil

Sidur

Kahekettaline sidur Ø187 mm

SUUTLIKKUS

 

Tippkiirus

310 km/h

Kiirendusaeg 0–100 km/h

3,0 s

Kiirendusaeg 0–200 km/h

9,0 s

Pidurdusmaa (100-0 km/h)

30,0 m

Pidurdusmaa (200-0 km/h)

110,0 m

MÕÕTMED

 

Teljevahe

2620 mm

Pikkus

4549 mm

Laius

1945 mm

Laius (koos küljepeeglitega)

2236 mm

Kõrgus

1220 mm

Rööbe ees

1688 mm

Rööbe taga

1647 mm

Pöördering

11,5 m

Kuivmass

1339 kg

Mass/võimsus

2,09 kg/hj

Kaalujaotus

41% ees – 59% taga

MAHUD

 

Kütusepaak

80 l

Pakiruum (ees)

38 l

KÜTUSEKULU

WLTP

Keskmine CO2-heitmehulk

Kütusekulu ja heitmehulga andmed on tüübikinnituse faasis, auto ei ole veel müügil.