Uus Lamborghini püstitas Nürburgringi rajarekordi: Aventador SVJ läbis „Ringi“ 6 minuti 44,97 sekundiga

Uus Lamborghini Aventador SVJ, mille esmaesitlus toimub alles suve lõpus, võttis enda nimele Nürburgringi Nordschleife seeriaautode rajarekordi ajaga 6.44,97.

20,6 kilomeetri pikkusel rajal näitas rekordaega „sõjamaalinguga“ Aventador SVJ, mille roolis istus Lamborghini katsesõitja Marco Mapelli. Rekordkatse korraldas Lamborghini uurimis- ja arendusmeeskond, keda igakülgselt toetasid katsesõitjad ja Pirelli rehvitehnikud. Autosse olid paigaldatud sise- ja väliskaamerad ning täielik telemeetriasüsteem, Remaki personal jälgis ajamõõte- ja GPS-süsteemi sertifitseerimiskõlblikkust VBOX-Racelogicu aparaate kasutades. Rekordikatse Aventador SVJ-ga toimus Nürburgringi Nordschleifel eksklusiivsessiooni käigus.

„Aventdor SVJ sai endale mudeliindeksisse J-tähe Jota-liidese järgi, mis Lamborgini traditsioonide kohaselt märgib auto ringrajavõimekust. Uus auto on kogum Lamborghini tehnilistest lahendustest, mis kokku annavad tulemuseks seniseid suutlikkuse piire ületava supersportauto,“ ütles Automobili Lamborghini nõukogu esimees ja tegevjuht Stefano Domenicali. „Selle staatus Nürburgringi rekordiomanikuna juba enne esmaesitlust augustis Monterey Car Weekil Californias rõhutab meie asjatundlikkust teedrajava tehnika konstrueerimisel ja väljaarendamisel. SVJ on suutlikkusskaala tipus trooniv supersportauto, mis pakub ka võrreldamatut sõidunaudingut.“

„See saavutus demonstreerib järjekordselt Automobili Lamborghini pühendunud töötajate erakordseid oskusi, samuti meie uurimis- ja arendusosakonna, katsesõitjate ning Pirelli ja teiste partnerite meeskonnatööd,“ lisas tehnikadirektor Maurizio Reggiani.

Aventador SVJ loomise kontseptsiooniks oli suur võimsus koos laialdase kergmaterjalide kasutamisega, mis aitas saavutada parimat massi/võimsuse suhet 1,98 kg/hj.

Parima võimaliku juhitavuse ja surujõu saavutamiseks on kasutusel Lamborghini patenteeritud aktiivaerodünaamika süsteem ALA 2.0, samuti uued, spetsiaalset SVJ tarvis loodud aerodünaamikalahendused.

Auto arendamisel rakendati ALA optimeerimiseks ulatuslikult arvutisimulatsioone. Erakordne surujõud nõudis Aventadori aktiiv- ja passiivdünaamika süsteemide täielikku ümbertegemist, et auto füüsikalised võimalused ära kasutada. Ainuüksi Aventador SVJ ALA-strateegiate edasiarendamine staatiliste ja dünaamiliste simulatsioonide abil andis Nürburgringi Nordschleife virtuaalsel läbimisel parema ringiaja kui Lamborghini Huracán Performante seda suutis.

Aventador SVJ seadistati täieikult ümber, et selle nelikveosüsteemist, tagarattaroolimisest ja elektroonilisest stabiilsuskontrolli süsteemist viimane kätte saada. Ka SVJ roolisüsteem sai uue häälestuse ning on märgatavalt jäigem kui Aventador LP 750-4 SV oma. Aventador SVJ saab põhivarustusse uued, spetsiaalselt selle tarvis loodud rehvid Pirelli P Zero Corsa. Rekordkatseks paigaldati autole lisana saadaolevad rehvid Pirelli P Zero Trofeo R.
Aastal 2015 läbis Lamborghini Aventador LP 750-4 SV Nürburgringi Nordschleife ajaga alla seitsme minuti, aastal 2016 püstitas Huracán Performante seeriaautode rekordi ajaga 6.52,01, mis püsis septembrini 2017.